گلاله مرادی به حبس محکوم شد

گلاله مرادی، شهروند اهل شهرستان پیرانشهر، توسط دادگاه کیفری یک شهرستان مهاباد به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، گلاله مرادی، شهروند اهل شهرستان پیرانشهر به حبس محکوم شد.

در این گزارش آمده است؛ بر اساس حکمی که در شهریور ماه سال جاری توسط شعبه سوم دادگاه کیفری یک شهرستان مهاباد صادر و به خانم مرادی ابلاغ شده است، وی از بابت اتهام “معاونت در قتل عمد عثمان حاجی حسینی”، عضو سپاه پاسداران در شهرستان پیرانشهر به ١٠ سال و یک روز حبس تعزیری محکوم شد؛ حکم صادره در پی رضایت اولیای دم با دو درجه تخفیف به ۴ سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی تقلیل پیدا کرد.

خانم مرادی، روز یکشنبه ۴ اردیبهشت ماه سال جاری، پس از یکسال و ۸ روز بازداشت با تودیع قرار وثیقه از زندان ارومیه آزاد شده بود.

گلاله مرادی در تاریخ ۲۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، به همراه دو فرزندش بازداشت و جهت بازجویی به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیه منتقل شدند. فرزندان خانم مرادی پس از اتمام مراحل بازجویی آزاد شدند.

این شهروند خردادماه سال گذشته در پی اتمام مراحل بازجویی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه در ارومیه به زندان این شهر منتقل شد.

پیشتر ویدئوهایی از اعرافات اجباری اخذ شده از وی توسط رسانه های نزدیک به حکومت و شبکه های اجتماعی منتشر شده بود.

لازم به ذکر است، وی در تاریخ ۲۵ بهمن‌ماه ١۴٠٠، در اعتراض به وضعیت بلاتکلیفی و عدم رسیدگی قضائی به پرونده‌ خود در بند زنان زندان ارومیه دست به اعتصاب غذا زده بود.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 6 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها