اعتصاب‌ بازاریان

همزمان با چهلم قربانیان جمعه خونین زاهدان که طی آن حدود ۱۰۰ نفر به دست نیروهای مسلح جمهوری اسلامی کشته شدند، گروه‌هایی از بازاریان در شهر تهران و برخی دیگر از شهرها، دست به اعتصاب زدند.

بر اساس گزارش‌ها و ویدیوهای رسیده به ایران‌اینترنشنال، کسبه بازار مبل شهرک ولیعصر تهران روز چهارشنبه ۱۸ آبان، اعتصاب کردند.

همچنین همزمان با چهلم کشته‌شدگان جمعه خونین زاهدان، بازاریان و مغازه‌داران سنندج در اعتصاب کامل به سر می‌برند و کسبه و بازاریان در بانه نیز اعتصاب کردند.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت نیز از ادامه اعتراضات و اعتصاب غذای کارکنان رسمی صنعت نفت خبر داد و اعلام کرد: «شرکت نفت و گاز اروندان، دکل‌های شرکت ملی حفاری و منطقه عملیاتی آغار، وارد سومین روز اعتصاب غذا شدند.»

جوانان محلات تهران اما در بیانیه‌ای از شهروندان خواستند که همزمان با چهلم کشته‌شدگان زاهدان، از ساعت ۱۷ با تجمع در خیابان‌ها، همدلی و همبستگی خود را با سیستان و بلوچستان «با شعار همیشگی زن، زندگی، آزادی و مرگ بر دیکتاتور و سرنگونی رژیم خونریز به نمایش بگذارند».

جوانان محلات تهران در بیانیه‌ خود تاکید کردند: «به یادمان کشته‌شدگان مردم این منطقه اسطوره‌‌ای ایران، همگی با حضور پرشمار خود در خیابان‌‌ها، همبستگی و عزم جدی خود را برای برانداختن رژیم فقر، ستم و تبعیض، بار دیگر به نمایش بگذاریم.»

عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان هم روز سه‌شنبه ۱۷ آبان، در دیدار با خانواده‌های کشته‌شدگان جمعه خونين زاهدان، «قتل‌عام نمازگزاران بی‌دفاع در جمعه خونین» را «نتیجه سیاست‌های تبعیض‌آمیز جمهوری اسلامی» دانست و بر ضرورت مجازات عوامل و فرماندهان این کشتار تاکید کرد.

همزمان با فراخوان برای برگزاری مراسم چهلمین روز کشته‌شدگان زاهدان اما محمد قنبری، به عنوان فرمانده جدید انتظامی استان سیستان و بلوچستان منصوب شد. او پیش از این نیز در دوره‌ای فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بود.

در جریان کشتار هشتم مهر زاهدان، احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بود.

پس از این کشتار هم شورای تامین سیستان و بلوچستان اعلام کرد فرمانده انتظامی زاهدان و رییس کلانتری ۱۶ این شهر از سمت خود عزل شدند.

در مقابل اما قوه قضاییه از اعدام دو شهروند بلوچ به‌نام‌های «اشد بلوچ» و «اسحاق آسکانی» در روز سه‌شنبه به اتهام عضویت در گروه«جیش العدل» خبر داد و آنان را متهم کرد که در سال ۱۳۹۶ چهار مامور نیروی انتظامی جمهوری اسلامی را کشته‌اند.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها