طی روزهای اخیر، در ارتباط با اعتراضات سراسری در شهرهای کنگان، تهران و جوانرود، ۳ شهروند از جمله یک نوجوان با اسامی علی توانا، علیرضا (آرش) پورحاتم و مبین کریمی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ۲ شهروند در ارتباط با اعتراضات سراسری در شهرهای کنگان و تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

هویت این شهروندان “علی توانا، ساکن شهرستان کنگان و علیرضا (آرش) پورحاتم اهل ایلام” توسط هرانا احراز شده است.

یک منبع مطلع در خصوص بازداشت آقای توانا به هرانا گفت: “ماموران با بیان این ادعا که علی توانا دفتر امام جمعه شهر محل سکونت خود را آتش زده است، وی را بازداشت کرده و سعی دارند که در این زمینه از وی اعترافات اجباری اخذ کنند.”

همچنین در خصوص بازداشت علیرضا (آرش) پورحاتم یکی از منابع هرانا اظهار داشت: “آقای پورحاتم اهل ایلام است، وی را ۱۱ روز پیش در متروی شریعتی تهران بازداشت کرده اند. آرش به بیماری آسم مبتلاست و به داروهای مرتبط با بیماری اش نیاز دارد. بی خبری از وضعیت وی، منجر به افزایش نگرانی های خانواده آرش در خصوص وضعیت فرزندشان شده است.”

از سوی دیگر، شامگاه پنج شنبه ۳ آذر یک نوجوان توسط نیروهای امنیتی در جوانرود بازداشت شد. کردپا، هویت این نوجوان را “مبین کریمی، ١۶ ساله” عنوان کرده است.

تاکنون از محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی حاصل نشده است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها