اتهام “افساد فی الارض”

امروز پنجشنبه ۱۰ آذرماه، دومین جلسه رسیدگی به اتهامات حمید قره حسنلو، فرزانه قره حسنلو و علی معظمی گودرزی در شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز برگزار شد. این ۳ شهروند به همراه ۱۲ شهروند دیگر شامل ۳ نوجوان ۱۷ ساله در ارتباط با پرونده جان باختن یک نیروی بسیج در کرج در جریان اعتراضات سراسری با اتهاماتی همچون “افساد فی الارض” مواجه هستند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، امروز پنجشنبه ۱۰ آذرماه ۱۴۰۱، دومین جلسه رسیدگی به اتهامات ۳ تن از ۱۵ شهروند بازداشتی در کرج برگزار شد.

در جریان این جلسه دادگاه که در شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز به ریاست موسی آصف الحسینی و با حضور مستشاران دادگاه و وکلای متهمان برگزار شد، حمید قره حسنلو فرزند محمد علی به اتهام افساد فی الارض از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور، حمله به ماموران انتظامی و بسیج، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، فرزانه قره حسنلو فرزند قربانعلی به افساد فی الارض از طریق ارتکاب علیه امنیت ملی کشور و علی معظمی گودرزی اتهام او افساد فی الارض و اقدام علیه امنیت کشور است و همچنین فعالیت تبلیغی علیه نظام متهم شدند.

روز چهارشنبه ۹ آذرماه، اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سید محمد حسینی، آرین فرزام نیا، امین مهدی شکراللهی، رضا آریا، مهدی محمدی، شایان چارانی، محمد امین اخلاقی، امیر مهدی جعفری، رضا شاکر زواردهی، جواد زرگران، بهراد علی کناری و محمد مهدی کرمی در شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز با حضور وکلا، خانواده‌های آنها و مددکار اجتماعی برگزار شده بود.

لازم به ذکر است، ۳ تن از ۱۵ متهم این پرونده ۱۷ سال سن دارند.

در این گزارش آمده است،‌ پرونده افراد بالغ زیر ۱۸ سال که اتهام آنها در صلاحیت رسیدگی در دادگاه انقلاب است و با تعدد قضات رسیدگی می‌شود باید در شعبه یک دادگاه کیفری یک استان ویژه رسیدگی به جرایم نوجوانان رسیدگی شود، قضات دادگاه امروز هم ابلاغ دادگاه انقلاب را دارند و هم مستشار دادگاه کیفری یک ویژه رسیدگی به جرایم نوجوانان و دارای ابلاغ ویژه هستند. در جریان رسیدگی به این پرونده تمام تشریفات قانونی برای رسیدگی به پرونده متهمان زیر ۱۸ سال رعایت شده است و متهمان از تمام امتیازاتی که قانون برای آنها در نظر گرفته است از جمله داشتن وکیل و حضور مددکار برخوردار هستند.

پیشتر رئیس کل دادگستری استان البرز از صدور کیفرخواست برای ۱۱ شهروند در خصوص پرونده جان باختن یک نیروی بسیج به نام “روح الله عجمیان” خبر داد که در جریان اعتراضات مردمی ۱۲ آبان در محدوده کمالشهر کرج بازداشت شدند.

هرانا پیشتر گزارشی از آخرین وضعیت حمید قره حسنلو و فرزانه قره حسنلو، دو متهم این پرونده منتشر کرده بود.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها