بازداشت و انتقال به زندان ۵ شهروند

طی روزهای اخیر، ۳ شهروند با اسامی میلاد عبدالملکی، کاوه عبدالملکی، و مبین کریمی در ارتباط با اعتراضات سراسری در قروه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. همچنین فرشید بابا مرادی شهروند بازداشتی به زندان ماه پاره واقع در دره شهر منتقل شد. بعلاوه آراد رستم‌ زاد دانشجوی بازداشت شده در تهران، علیرغم گذشت بیش از ۶۰ روز از زمان دستگیری، کماکان در زندان اوین در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، طی روزهای اخیر، ۳ شهروند در ارتباط با اعتراضات سراسری در قروه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

هویت این شهروندان «میلاد عبدالملکی اهل “روستای قلعه”، کاوه عبدالملکی و مبین کریمی» عنوان شده است.

تاکنون از محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی حاصل نشده است.

بعلاوه روز سه شنبه ۸ آذر ماه ۱۴۰۱، یک شهروند توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به “زندان ماه پاره” واقع در شهرستان دره شهر منتقل شد. کردپا هویت او را «فرشید بابا مرادی، ۲۷ سالە، فرزند شمشیر، اهل روستای “سر پل” از توابع درە شهر واقع در استان ایلام» عنوان کرده است.

از سوی دیگر، شوراهای صنفی دانشجویان کشور از تداوم بازداشت آراد رستم‌ زاد، دانشجوی ورودی سال ۹۹ دانشگاه خواجه‌ نصیر تهران که در تاریخ ۷ مهرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، خبر داد. وی علیرغم گذشت ۶۴ روز از زمان دستگیری، کماکان در زندان اوین در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها