حکم اعدام سهند

وکیل تسخیری سهند نورمحمدزاده، یکی از دستگیرشدگان اعتراض‌ها که به محاربه متهم شده، گفته است که موکلش از سوی دادگاه مجرم شناخته شده و به مجازات اعدام محکوم شده است.

این حکم از سوی شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب اسلامی صادر شده است. احکام دادگاه بدوی قابل تجدید نظرخواهی است.

حامد احمدی، وکیل سهند نورمحمدزاده پیش از این گفته بود که قاضی دوم و مستشار پرونده، حکم اعدام را امضا نکرده بود و از این نظر روال حقوقی صدور حکم، کامل نشده بود.

مستنداتی که قوه قضاییه درباره «محاربه» سهند نورمحمدزاده منتشر کرده، شامل ویدئوهایی است که به نظر می‌رسد او را در میان معترضانی که خیابان را بسته‌اند نشان می‌دهد.

آقای نورمحمدزاده در زمان برگزاری دادگاه، اتهامات وارده را رد کرده و گفته بود تجمع اعتراضی در برابر محل کسب او در یکی از خیابان های تهران رخ داده و او قصد «اغتشاش» در برابر محل کار خود را نداشته است.

حامد احمدی، وکیل تسخیری او هم گفته موکلش کندن نرده و آتش زدن سطل زباله را انکار کرده است.

علاوه بر این به گفته او «سهند در تمام مراحل دادرسی به صراحت اقدامات خود با هدف مقابله با نظام را انکار کرده است».

همچنین به گفته وکیل آقای نورمحمدزاده، او پس از آغاز تجمع به محل آن رسیده که از این نظر، «لیدر» بودن او زیر سوال می‌رود.

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه در زمان برگزاری دادگاه گزارش داده بود که قاضی به متهم گفته «خودت در تصاویری که پخش شد دیدی که سطل زباله را آتش زدی».

اما به غیر از متهم که این اتهام را رد کرده بود، وکیل وی هم گفته بود: «همانطور که در تصاویر مشاهده کردیم، هیچ تصویری مبنی بر این که موکل بنده اقدام به آتش زدن سطل زباله کند یا اینکه نرده‌ای را از جای خود کنده باشد، وجود نداشت.»

آقای احمدی در دادگاه گفته بود: «آتش زدن سطل زباله که نماینده دادستان از آن به عنوان فعل مجرمانه یاد کرد، در فیلم مشاهده نشد و موکل بنده نیز این موضوع را رد می کند. او فقط یک حلقه لاستیک را آتش زد که لاستیک نیز از اموال عمومی به حساب نمی‌آید.»

قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران تاکنون برای شماری از معترضان دستگیر شده حکم اعدام صادر کرده است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و سازمان های مدافع حقوق بشر می گویند که جمهوری اسلامی ایران از راه صدور حکم اعدام علیه دستگیر شدگان درصدد فرونشاندن اعتراضات و ارعاب معترضان است.

اعتراضات ایرانیان از روز شنبه، ۱۲ آذرماه وارد دوازدهمین هفته خود شده است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

4.4 7 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ali

لعنت به جمهوري اسلامي