انتقال ماهان صدرات مرنی

ماهان صدرات مرنی (صدارت مدنی)، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری از زندان تهران بزرگ به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. اخیرا حکم اعدام وی در دیوان عالی کشور تایید و صبح امروز شنبه ۱۹ آذر به واحد اجرای احکام ارجاع داده شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ماهان صدرات مرنی (صدارت مدنی)، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری از زندان تهران بزرگ به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

حکم اعدام این شهروند در دیوان عالی کشور تایید و صبح امروز شنبه ۱۹ آذر به واحد اجرای احکام ارجاع داده شده بود. به گفته یک منبع مطلع انتقال این معترض محکوم به اعدام به زندان رجایی شهر کرج موجب افزایش نگرانی خانواده وی در خصوص وضعیت او شده است.

کاظم صدرات، پدر ماهان صدراتروز جاری در رابطه آخرین وضعیت وی گفته بود: «عصر چهارشنبه، جلسه برگزار کردیم، رضایت شاکیان را جلب کردیم، دست این و آن را بوسیدیم تا این پرونده ختم به خیر شود. به قاضی پرونده همه مسائل اعلام شد، ما منتظر ختم به خیر شدن بودیم ولی امروز صبح یکی از وکلای پرونده با ما تماس گرفت و گفت که ساعت ۸ و نیم صبح امروز شنبه ۱۹ آذر ابلاغیه‌ای آمده و در آن قید شده که حکم ماهان به اجرای احکام ابلاغ شده است.»

وی همچنین تصریح کرده بود: «ما حتی از زمان اجرای حکم هم خبر نداریم. می‌گویند پرونده امنیتی است و نمی‌دانیم چه کاری باید انجام دهیم. ماهان متولد ۷۸ است. او بارها در جلسه دادگاه گفته که چاقو دست او نبوده است اما حکم محاربه به ماهان دادند و حالا هم می‌گویند پرونده به اجرای احکام رفته است.»

اوایل آبان ماه جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ماهان صدرات مرنی، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در تهران، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شد.

آقای صدرات مرنی به “محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” به دفاع از خود پرداخته است. او همچنین با شکایت شکات به عناوینی همچون “آتش زدن موتورسیکلت و تخریب گوشی شاکی خصوصی و ایراد جرح عمدی با چاقو” متهم شده است.

روز پنجشنبه، محمدرضا قنبرطلب، یکی از شاکیان خصوصی این پرونده گفت که همه شاکیان این پرونده از شکایت خود گذشته و اعلام رضایت کرده‌اند.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

4.2 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shapor

سكوت در مقابل اين جنايت يعني همكاري با رژيم خونخوار جمهوري اسلامى

امانوئل

نظري ندارم