اعتراضات سراسری؛ بازداشت سه شهروند

طی روزهای اخیر، محمود شه بخش، فرهاد شه بخش و علیرضا ارادتی در زاهدان و تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، روز جمعه ۱۸ آذرماه ۱۴۰۱، دو شهروند توسط نیروهای امنیتی در زاهدان بازداشت شدند.

هویت این شهروندان “محمود شه بخش ۳۱ ساله، فرزند عظیم و فرهاد شه بخش ۲۹ ساله، فرزند محمدحسین ،هر دو ساکن منطقه مرادقلی زاهدان” عنوان شده است.

براساس این گزارش بستگان آنها موفق به کسب اطلاع در خصوص محل نگهداری آنها نشده اند؛ بی خبری از سرنوشت این شهروندان، منجر به افزایش نگرانی های خانواده هایشان در خصوص وضعیت عزیزانشان شده است.

تاکنون از اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

در خبری دیگر، بی بی سی فارسی، از بازداشت یک شهروند توسط نیروهای امنیتی در محل کارش خبر داد.

هویت این شهروند “علیرضا ارداتی، دکتر داروساز” عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، بازداشت آقای ارداتی روز پنجشنبه ۱۷ آذرماه، به دلیل “فعالیت در فضای مجازی” و همراه با ضرب و شتم صورت گرفته است. نیروهای امنیتی در زمان بازداشت منزل وی را مورد تفتیش قرار دادند و شماری از وسایل الکترونیکی او را ضبط کرده و با خود برده اند.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 9 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ali

مرگ بر خامنه اى ضحاك

امانوئل

غم مخور كه در اين تشويش خرمي وصل يار ميبينم
شيخ محمود شبيتري

محسن

لعنت به خمینی