خیزش انقلابی ایرانیان در داخل و خارج

خیزش انقلابی مردم ایران علیه جمهوری اسلامی با برگزاری تجمع، راهپیمایی، شعاردهی و اعتصاب در نقاط مختلف ایران و جهان برگزار شد و مقامات کشورهای مختلف نیز بر همراهی خود با معترضان ایران تاکید کردند.

ویدیوی منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی حاکی از برگزاری راهپیمایی سکوت شهروندان تهرانی در شامگاه چهارشنبه است. یک شهروند در این ویدیو می‌گوید که از تئاتر شهر به سوی خیابان انقلاب حرکت کردند.

بر اساس ویدیوهای رسیده به ایران اینترنشنال، گروهی از جوانان تهرانی شامگاه چهارشنبه در منطقه سعادت آباد تجمع کردند و شعارهایی از جمله «مرگ بر دیکتاتور» و «امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه» سردادند.

ویدیوی ارسالی دیگر نشان می‌دهد که گروهی از شهروندان تهرانی شامگاه چهارشنبه همزمان با شب یلدا در تجمعی در منطقه امانیه شعار «مرگ بر خامنه‌ای قاتل» سر دادند.

ویدیوهای رسیده به ایران اینترنشنال نشان می‌دهد مردم تهران و کرج در نقاط مختلف این شهرها شامگاه چهارشنبه ۳۰ آذرماه همزمان با شب یلدا از خانه‌های خود شعارهای اعتراضی از جمله «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان» و «مرگ بر دیکتاتور» سردادند.

مردم در سقز نیز شامگاه چهارشنبه ۳۰ آذر برای اعتراض به خیابان‌ها آمده و در برخی نقاط آتش برپا کردند.

در همین حال روند اعتصابات در نقاط مختلف کشور نیز ادامه دارد. ویدیوی منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی حاکی از آن است که جمعی از کارگران شرکت طلایه‌داران مس جیرفت اعتصابات کرده‌اند.

در همین حال، عفو بین‌الملل با اشاره به ناپدیدسازی و احتمال شکنجه پژمان فاتحی، وفا آذربار، محمد فرامرزی و محسن مظلوم، چهار شهروند کرد، از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست وضعیت و محل نگهداری آنها را آشکار و از آنها در برابر بدرفتاری و شکنجه محافظت کنند.

از سوی دیگر، فرانک والتر اشتاینمایر، رییس‌جمهور آلمان، با انتشار عکسی از دیدار خود با علی کریمی نوشت: «ما‌ نباید صدای خود را علیه خشونت‌های غیر انسانی که رژیم ایران اعمال می‌کند متوقف کنیم. به همین علت به طور مدا‌م با ایرانیان در آلمان ملاقات و درباره اوضاع ایران گفت‌وگو می کنم.»

رییس‌جمهور آلمان باتاکید بر توقف سرکوب اعتراضات ایران گفت: «به همین علت به طور مدا‌م با ایرانیان در آلمان ملاقات و درباره اوضاع ایران گفت‌وگو می‌کنم.»

منابعی به خبرنگار ایران اینترنشنال در برلین گفته‌اند این دیدار چند هفته پیش انجام شده است.

مکس لوکس، نماینده پارلمان آلمان و کفیل سیاسی سپیده قلیان، به ایران اینترنشنال گفت: «آلمان و متحدانش از چند دهه سیاست مماشات خود با جمهوری اسلامی پشیمانند. در همین راستا در حال تلاش برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران و قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی هستیم.»

یی وان ری، نماینده پارلمان آلمان و کفیل سیاسی توماج صالحی، نیز در واکنش به اظهارات اخیر بایدن که گفته بود رسما اعلام نمی‌کند که برجام مرده، در توییتی نوشت: چرا بلند نگوییم برجام مرده است؟ هیچ مبنایی برای مذاکره با رژیم کنونی ایران وجود ندارد.

هانا نیومن، نماینده آلمان در پارلمان اروپا نیز در توییتی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای با جمهوری اسلامی نوشت نباید به رژیمی که دوبار از توافق تقریبا به نتیجه رسیده امتناع کرده، جوانانش را می‌کشد و اعدام می‌کند و کل منطقه و اوکراین را بی‌ثبات می‌کند برای حفظ قدرتش کمک کنیم.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 19 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امانوئل

🖤

محسن

ننگ به جمهوری اسلامی.لرعنت به ولایت رهبری

minaasadi

pirozi nazdik ast

mahdi26

fro pashi dolate ghatel…