ادامه خیزش انقلابی در شهرهای مختلف

خیزش انقلابی مردم ایران چهارشنبه نیز با تجمع، شعاردهی، شعارنویسی، آتش‌زدن نمادهای جمهوری اسلامی، کشف حجاب و فراخوان برای اعتراضات بیشتر در شهرهای مختلف کشور ادامه داشت.

ویدیوهای رسیده به ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهد مردم معترض تهران در محلات اکباتان، ستارخان، شهر زیبا، گیشا، پونک و ولیعصر در شامگاه چهارشنبه ۱۴ دی با شعارهای ضدحکومتی از خیزش انقلابی ایرانیان حمایت کردند.

در ویدیوهای ارسالی از جهانشهر کرج در شامگاه چهارشنبه ۱۴ دی نیز شعارهای ضدحکومتی شنیده می‌شود.

ویدیوی ارسالی دیگر گروهی از مردم مهاباد را نشان می‌دهد که هم‌زمان با بارش برف و در حالی که در خیابان آهنگ انقلابی پخش می‌شود تجمع کرده‌اند.

در همین حال همزمان با سالمرگ قاسم سلیمانی، آتش زدن عکس‌ها و نمادهای او در نقاط مختلف کشور ادامه دارد. ویدیوهای رسیده به ایران اینترنشنال نشان می‌دهد شهروندان همچنان بنرهای حکومتی با تصویر قاسم سلیمانی را در سطح تهران از جمله اتوبان حکیم و خیابان دماوند می‌سوزانند.

ویدیوی ارسالی دیگر به ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهد پس از آتش گرفتن بنر حکومتی سلیمانی در اتوبان حکیم تهران در شامگاه چهارشنبه ۱۴ دی، معترضان در آن محل پارچه نوشته‌ای با عنوان «تله بسیجی» به همراه ساندیس نصب کرده‌اند.

ویدیوی رسیده به ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهد معترضی در سروآباد کردستان نیز بنری حکومتی با تصویر سلیمانی را به آتش می‌کشد.

فراخوان‌های اعتراضات نیز در نقاط مختلف کشور ادامه دارد. ویدیوی رسیده به ایران اینترنشنال نشان می‌دهد معترضان در حمایت از فراخوان تجمعات ۱۸ دی‌ماه، سالروز سرنگونی هواپیمای اوکراینی با موشک‌های سپاه پاسداران، پارچه‌نوشته‌ای را بر روی یکی از پل‌های عابر پیاده در تهران نصب کرده‌اند.

یک ویدیوی دیگر، نشان می‌دهد شهروندی در حال آماده کردن فراخوان به منظور دعوت از مردم برای شرکت در اعتراضات در روز یکشنبه ۱۸ دی مصادف با سومین سالگرد شلیک عمدی سپاه به هواپیمای مسافربری اوکراینی است.

همچنین خانواده بکتاش آبتین،‌ شاعر، عضو کانون نویسندگان و زندانی سابق سیاسی اعلام کرد روز یکشنبه ۱۸ دی‌ماه هم‌زمان با سالروز جان باختن او بر سر مزارش در «امام‌زاده عبدالله شهرری» حاضر خواهند شد.

بکتاش آبتین در زندان اوین به کرونا مبتلا شد و در دی ماه ۱۴۰۰درگذشت. چندین سازمان حقوق بشری با اشاره به عدم رسیدگی پزشکی به آبتین در زندان، جمهوری اسلامی را مسئول جان باختن این شاعر معرفی کردند.

طبق اطلاعیه‌ای دیگر، مراسم هفتم مهدی زارع اشکذری، دانشجوی سابق دانشگاه بولونیای ایتالیا که در پی بازداشت و جراحات ناشی از ضرب‌وشتم ماموران جان باخت، روز پنج‌شنبه ۱۵ دی ماه در اشکذر در استان یزد برگزار می‌شود.

همچنین تصویری که به ایران اینترنشنال رسیده نشان می‌دهد در آستانه مراسم هفتم مهدی زارع اشکذری، مردم مقابل منزلش بنری با عکس او را نصب کرده‌اند.

از سوی دیگر، جمعی از روحانیون، ماموستایان آیینی، فرهنگیان، اساتید دانشگاه، پزشکان و فعالان مدنی و دانشجویی و بازاریان شهرستان جوانرود با انتشار ویدیویی و قرائت بیانیه‌ای درباره اعتراضات این شهرستان خواستار حقوق برابر و آزادی شدند و از مطالبات مردم حمایت کردند.

حمید متبسم، نوازنده و آهنگساز، نیز در نامه‌ای سرگشاده به وزیر ارشاد شرکت در جشنواره فجر را «همکاری و همراهی» با حکومتی خواند که «پاسخ آزادی‌خواهی مردم را با گلوله، حبس و اعدام می‌دهد.» متبسم نوشت: «تمام‌قد در کنار مردم ایران ایستاده‌ام و تا پایان این استبداد با شما همکاری نخواهم کرد.»

در ادامه کارزار کشف حجاب چهره‌های مشهور نیز، لیلی گلستان، مترجم و عضو کانون نویسندگان ایران، با انتشار تصاویری بدون حجاب اجباری در حساب اینستاگرامش نوشت: «امروز رفته بودم کمی برای خونه خرید کنم و کسی این عکسها را از من گرفت و برایم فرستاد. این هم من بدون حجاب اجباری!»

با وجود وارد شدن خیزش انقلابی مردم ایران به چهارمین ماه خود، مقامات جمهوری اسلامی همچنان در موضع انکار به سر می‌برند. علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، اعتراضات سراسری علیه جمهوری اسلامی را «هیاهوی گسترده رسانه‌ای در کف خیابان» خواند و گفت: «نتوانستند ۳ ماه بیشتر درگیری ایجاد کنند.»

عبدالحمید رئوفی، معاون قرارگاه «خاتم‌الانبیاء» سپاه پاسداران گفت: «با تعدادی اوباش و شیاد که با فحش رکیک شعار می‌دهند انقلاب نمی‌شود.»

محمدرضا نقدی،‌ معاون سپاه پاسداران، نیز با اشاره به اعتراضات علیه جمهوری اسلامی گفت که در کشور «همه‌چیز بر اساس مقررات» است. او خطاب به معترضان گفت که می‌توانند برای اعتراضات به مقابل ساختمان دفتر رییس‌جمهور و مجلس در تهران و یا استانداری‌ها در شهرستان‌ها بروند

با وجود اظهارات مقامات جمهوری اسلامی در انکار خیزش انقلابی مردم، رسانه‌های ایران خبر دادند که کاظم غریب‌آبادی، معاون بین‌الملل قوه قضاییه، جلسه‌ای را با نمایندگان مجلس درباره اعتراضات مردمی و همچنین نرخ ارز برگزار کرده اما اشاره‌ای به جزییات این جلسه نشده است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 12 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
rahim133

لبیک یا خامنه ای …!

miladsafai

سبزی پلوبا ماهی …

somi

ظلم بدون جواب نمیماند

امانوئل

منظورت از نور اميدوارم نوه فرح ديبا نباشه