ادامه حمایت‌های جهانی از خیزش انقلابی

با ادامه خطر اعدام معترضان و سرکوب خونین خیزش انقلابی مردم ایران، مقامات و سازمان‌های مختلف بین‌المللی ضمن تاکید بر حمایت از مردم ایران، خواستار توقف فوری اعدام‌ها در کشور شدند.

عفو بین‌الملل با هشدار نسبت به خطر جدی اعدام محمد قبادلو، معترض زندانی، پس از برگزاری یک دادگاه نمایشی، خاطرنشان کرد مقامات ایران قبادلو را مجبور کرده‌اند که تحت شکنجه اعتراف کند نیروهای سرکوبگر را با خودرو زیر گرفته است.

دیانا الطحاوی، مدیر بخش خاورمیانه و آفریقای شمالی عفو بین‌الملل، گفت: «اصرار مقام‌های ایران بر ادامه کشتارهای حکومتی نفرت‌آور است. آنها با استیصال تلاش می‌کنند برای چسبیدن به قدرت بین مردم وحشت‌آفرینی کنند تا به اعتراضات پایان دهند.»

الطحاوی با محکوم کردن اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی گفت این اعدام‌ها نشان داد مقامات ایران از مجازات اعدام به عنوان یک سلاح سرکوب استفاده می‌کنند. این یک یادآوری هولناک است که بسیاری دیگر نیز در خطر اعدام قرار دارند.»

کلارا آن بونگر، نماینده پارلمان آلمان و کفیل سیاسی محمد قبادلو، معترض محکوم به اعدام، نیز به ایران اینترنشنال گفت: «قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست تروریسم اقدامی بسیار مهم خواهد بود و خیلی وقت پیش باید صورت می‌گرفت.»

یی‌وان رای، نماینده پارلمان آلمان و کفیل سیاسی توماج صالحی، نیز در توییتی ضمن بازنشر توییت سابق خود نوشت که «من هفته‌هاست خواهان اضافه شدن سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا هستم.»

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، نیز با تایید اظهارات اخیر کمیسیر عالی حقوق بشر سازمان ملل که اعدام‌ معترضان در ایران را به منزله «قتل با مجوز دولت» خوانده بود، این سخنان را بازنشر کرد.

حمایت مقامات جهان از سایر معترضان زندانی نیز ادامه دارد. باب منندز، سناتور دموکرات، با اشاره به صدور هفت سال حکم زندان برای ویدا ربانی، روزنامه‌نگار ایرانی، گفت ویدا صرفا به دلیل تعهدش به حقیقت، به زندان محکوم شده است.

او افزود: «من نیز در کنار سایر تقاضاهای جهانی، خواستار آزادی او و سایر معترضان و روزنامه‌نگارانی هستم که رژیم به ناحق آنها را بازداشت کرده است.»

كيليا تينک، عضو مجلس نمايندگان استرالیا، نیز در پيامى اينستاگرامی گفت: «درگیری در ایران بر مردم سراسر جهان، از جمله برخی از افراد بسیار نزدیک به خانه من در شمال سیدنی تاثیر می‌گذارد. من رژیم جمهورى اسلامى را به دلیل رفتارش با معترضان محکوم می‌کنم و خواهان آزادی فوری مجید کاظمی هستم.»

شاهزاده رضا پهلوی نیز در توییتی خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط سامان یاسین، خواننده معترض زندانی، و همه زندانیان سیاسی شد.

سامان یاسین که در جریان سرکوب اعتراضات سراسری به اعدام محکوم شده پیشتر در زندان خودکشی کرده و به بهداری زندان منتقل شده بود.

ده‌ها فعال سیاسی در داخل و خارج ایران نیز طی بیانیه‌ای در اعتراض به اعدام معترضان اعلام کردند که «ارعاب با هدف جمع کردن و نه حل کردن ریشه اعتراضات مردمی، آن هم با ابزار قرار دادن جان شهروندانی بی‌پناه و مستضعف، نهایت بی‌تدبیری است که تلقی ظلم را در جامعه فراگیر می‌کند.»

ابوالفضل قدیانی، احمد منتظری، محسن میردامادی ،زهرا ربانی املشی و فاطمه گوارایی از جمله امضاکنندگان این بیانیه هستند.

از سوی دیگر، با ادامه حمایت‌های گسترده ایرانیان خارج کشور از خیزش انقلابی مردم، ویدیوهای رسیده به ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهد ایرانیان ساکن شهر پرث استرالیا در اعتراض به اعدام‌ معترضان و در حمایت از خیزش انقلابی علیه جمهوری اسلامی دست به تحصن زدند.

حمایت ایرانیان خارج کشور از خیزش انقلابی و کنشگری گسترده آنها برای اطلاع‌رسانی درباره وضعیت معترضان در ایران در حالی ادامه دارد که دیلی میرور به نقل از یک مقام اطلاعاتی پیشین غربی گزارش داد کشف یک بسته حاوی اورانیوم که اخیرا برای شهروندان ایرانی ساکن بریتانیا ارسال شده، می‌تواند به تلاش رژیم ایران در ایجاد هراس در میان ایرانیان خارج از کشور مرتبط باشد.

این مقام اطلاعاتی پیشین غربی گفت: در کنار سایر احتمال‌ها، جمهوری اسلامی ممکن است در حال سنجیدن نقاط ضعف سیستم امنیتی بریتانیا باشد تا در یک عملیات مهم‌تر از این ضعف‌ها استفاده کند.

پلیس لندن اعلام کرد پس از کشف یک بسته حاوی اورانیوم که در ۲۹ دسامبر از بار یک هواپیمای تجاری در فرودگاه هیترو لندن پیدا کرده، به تحقیقات در این مورد ادامه می‌دهد. بر اساس گزارش‌ها، این بسته از پاکستان با یک پرواز عمانی برای شهروندان ایرانی ساکن بریتانیا ارسال شده است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امانوئل

اينقدر اينا بي ناموسن كه آدم ميمونه چي بگه

شمی

اینا دیگه کارشون تمومه