بازداشت فائزه مدرس گرجی

فائزه مدرس گرجی، شهروند اهل سنندج، روز چهارشنبه ۲۸ دی، در پی حضور در مراسم سالگرد دو تن از جانباختگان هواپیمای اوکراینی در این شهر، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۲۸ دی ماه ۱۴۰۱، فائزه مدرس گرجی، شهروند اهل سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

ژینا مدرس گرجی، فرزند وی که خود نیز سابقه بازداشت در رابطه با اعتراضات سراسری اخیر را دارد، اعلام کرد: “مادرم پس از مراجعه به پلیس در رابطه با ضبط پلاک ماشین در روز سالگرد سقوط هواپیمای اوکراینی و توقیف ماشین بازداشت شد. علت بازداشت مادرم رفتن به بهشت محمدی سنندج بر سر مزار آیدا فرزانه و آروین مرتب در سالگرد کشته شدن آنها و به همراه داشتن گل است.”

به گفته خانم مدرس گرجی، “در روز سالگرد جانباختگان هواپیمای اوکراینی، محدوده آرامستان «بهشت محمدی» سنندج، با حضور گسترده ماموران امنیتی و یگان ویژه همراه بوده و همچنین درب های این آرامستان بر روی مراجعه کنندگان داغدار بسته شده است.”

تاکنون از محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه فائزه مدرس گرجی اطلاعی حاصل نشده است.

در نخستین ساعات ۱۸ دی ماه ۹۸، پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین با ۱۷۶ سرنشین، توسط پدافند هوایی سپاه پاسداران ساقط شد. پس از چند روز فرافکنی سرانجام صبح ۲۱ دی ماه، ستاد کل نیروهای مسلح با انتشار اطلاعیه ای این واقعه را تایید کرده و مدعی شد که هدف گیری این هواپیما ناشی از خطای انسانی بوده است!

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 7 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امانوئل

به پايان رسيدند بي برنامه فقط اعدام ميكنند