تداوم تظاهرات و شعاردهی

خیزش انقلابی مردم ایران علیه جمهوری اسلامی با تظاهرات و شعاردهی گسترده مردم در محلات مختلف تهران و شهرهای دیگر ادامه داشت و چهره‌های مشهور در اظهارات خود با محکوم کردن سرکوب خونین مردم، حمایت خود را از معترضان نشان دادند.

ویدیوهای ارسالی به ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهد اهالی شهرک اکباتان در تهران شامگاه چهارشنبه پنجم بهمن‌ماه به خیابان آمده و شعار می‌دهند: «خامنه‌ای گوش کن، صدای اکباتانه، ای ضحاک بچه‌کش، قبرت شده آماده».

همچنین ویدیوهای رسیده به ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهد صدای شعارهای ضدحکومتی در شامگاه چهارشنبه پنجم بهمن در نقاط مختلف تهران از جمله میدان ملت، ستارخان، خیابان دامپزشکی، شهرک شهید باقری و نارمک طنین‌انداز شد.

ویدیوی ارسالی به ایران‌اینترنشنال از کرج نیز در شامگاه چهارشنبه شعاردهی ضدحکومتی را در این شهر نشان می‌دهد.

در قزوین نیز ویدیوی ارسالی دیگر به ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهد در شامگاه چهارشنبه پنجم بهمن صدای شعارهای ضدحکومتی در این شهر طنین‌انداز شد.

در اهواز نیز ویدیوی رسیده به ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهد در شامگاه چهارشنبه پنجم بهمن مردم این شهر شعارهای ضدحکومتی سردادند.

ادای احترام به کشته‌شدگان و معترضان اعدام شده در زندان‌های جمهوری اسلامی نیز ادامه داشت. ویدیوی رسیده به ایران اینترنشنال نشان می‌دهد روز چهارشنبه پنجم بهمن، چند شهروند در روستای سنگر سپیدان با حضور بر مزار نوید افکاری، کشتی‌گیر اعدام شده، بر مزار او گل گذاشتند.

از سوی دیگر، جمعی از خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام مقابل زندان قزل‌حصار کرج تجمع کرده و خواهان توقف اجرای حکم اعدام شدند. به گفته یک شاهد عینی، سه زندانی برای اجرای اعدام به سلول انفرادی منتقل شده‌‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، نیروهای یگان ویژه به خانواده‌های تجمع‌کننده‌ حمله کردند.

در همین حال، فراخوان‌ها برای یادبود کشته‌شدگان نیز ادامه دارد. قرار است مراسم چهلم محمود احمدی، از کشته‌شدگان ایذه که جمهوری اسلامی پیکرش را تحویل نداد، روز پنجشنبه در روستای سرراک سفلی برگزار ‌شود.

از سوی دیگر، در حالی که مراسم و جشنواره‌های حکومتی با تحریم گسترده مردم روبرو شده، گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده صندلی‌ها و سالن‌های خالی جشنواره فیلم فجر را نشان می‌دهد.

در همین حال، کیومرث پوراحمد، کارگردان، در واکنش به حضور فیلمش در جشنواره فجر، در اینستاگرام نوشت: تهيه‌كننده و بعضى عوامل فيلم مايل بوده‌اند فیلم «پرونده باز است» در جشنواره باشد، اما من، نويسنده و كارگردان… با اين همه داغى كه بر دل داريم ديگر چه جشنى ، چه جشنواره‌اى !؟

پوراحمد افزود: «چندسالی است که جشنواره فجر دیگر جشن سینمای ایران نیست، بلکه جشن دو سه ارگان خاص است. در اين چند سال جشنواره برای من هيچ ارزش و اهمیتی نداشته، به خصوص در این سال خونبار و دردناک. اما تهیه‌کننده به عنوان مالک فیلم مانند جاهای دیگر جهان می‌تواند درخواست حضور یا عدم حضور در جشنواره را بدهد.»

لادن طباطبایی، بازیگر، نیز در پاسخ به اظهارات بهروز افخمی که خیزش ایرانیان علیه جمهوری اسلامی را «نمایش زودگذر خیابانی» توصیف کرده بود، با اشاره به کشته‌شدگان و بازداشتی‌های اعتراضات، فشارهای امنیتی به اقشار مختلف جامعه و مشکلات معیشتی شهروندان، گفت: «شما هیچ‌کدام از این‌ها را ندیدی؟… فیلمساز حکومتی بودن چه حسی دارد؟»

از سوی دیگر، حمایت‌های هنرمندان جهان نیز از خیزش انقلابی ایرانیان ادامه دارد. روز چهارشنبه در مراسم شوی لباس برند ژان پل گوتیه در پاریس، قطعه «برای …» اثر شروین حاجی‌پور پخش شد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 6 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امانوئل

سكوت اكثريت خاموش مردم ايران ، هر لحظه اين بي شرفها رو وقيح تر ميكنه