دستکم ۱۱ تجمع اعتراضی برگزار شد

امروز یکشنبه بیست و یکم اسفند ماه، شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای اهواز، کرمانشاه، شوش، شوشتر و کرمان در مقابل ساختمان اداره تامین اجتماعی در این شهرها، جمعی از کارگران دولتی در مقابل ساختمان شورای نگهبان، گروهی از بازنشستگان صنایع فولاد ایران در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد تهران، شماری از مالباختگان شرکت آذویکو در مقابل ساختمان دادگستری کل استان تهران، جمعی از پرستاران در مقابل ساختمان استانداری قزوین و گروهی از بازنشستگان فولاد اصفهان در این شهر، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همچنین شماری از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، برای دومین روز متوالی دست به اعتصاب و تجمع زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه بیست و یکم اسفند ماه ۱۴۰۱، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی اهواز، در مقابل ساختمان اداره کل تامین اجتماعی خوزستان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بازنشستگان معترض با در دست داشتن پلاکاردها و سر دادن شعارهایی اعتراضی، خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

همچنین اتحادیه آزاد کارگران ایران از تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی کرمانشاه در مقابل ساختمان اداره تامین اجتماعی واقع در این شهر خبر داد.

افزون بر این، شورای بازنشستگان ایران از برگزاری تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی شوش، شوشتر و کرمان در مقابل ساختمان اداره تامین اجتماعی این شهرها خبر داد.

تجمع اعتراضی کارگران دولتی مقابل ساختمان شورای نگهبان

به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه بیست و یکم اسفند ماه ۱۴۰۱، جمعی از کارگران دولتی از نهادهای مختلف در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان شورای نگهبان دست به تجمع اعتراضی زدند.

در این گزارش آمده است؛ این کارگران خواستار حذف عبارت «حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار در دستگاه‌ های اجرایی» از متن بند الف تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۲ هستند. در این بند از بودجه، مزد کارگران دولت به طور غیرقانونی برابر با افزایش حقوق کارمندان تعیین شده است.

یکی از کارگران معترض در این خصوص اظهار داشت: “تعیین دستمزد همه کارگران کشور برعهده‌ شورای عالی کار است و امیدواریم قبل از پایان سال، شورای نگهبان مقدمات حذف این عبارت غیرقانونی را فراهم سازد.”

اعتصاب و تجمع جمعی از کارگران مجتمع هفت تپه

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه بیست و یکم بهمن ماه ۱۴۰۱، شماری از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، برای دومین روز متوالی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، دست به اعتصاب و تجمع زدند.

روز گذشته نیز این کارگران دست به تجمع و اعتصاب زده بودند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان صنایع فولاد ایران

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه بیست و یکم اسفند ماه، شماری از بازنشستگان صنایع فولاد ایران در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان با در دست داشتن پلاکاردهایی، در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد تهران دست به تجمع زدند.

تجمع اعتراضی مالباختگان شرکت آذویکو

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه بیست و یکم اسفند ماه، شماری از مالباختگان و حواله‌ داران شرکت آذویکو، در مقابل ساختمان دادگستری کل استان تهران تجمع کردند.

“رسیدگی به پرونده کلاهبرداری این شرکت و تحویل خودروها پیش خرید شده توسط شهروندان” از جمله مطالبات معترضان حاضر در این تجمع عنوان شده است.

تجمع اعتراضی پرستاران در قزوین

به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه بیست و یکم اسفند، پرستاران در قزوین در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان با سر دادن شعارهای اعتراضی، در مقابل ساختمان استانداری این شهر دست به تجمع زدند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان فولاد اصفهان

به گزارش بی بی سی، امروز یکشنبه بیست و یکم اسفند ماه، گروهی از بازنشستگان فولاد اصفهان، با سر دادن شعارهایی اعتراضی دست به تجمع زدند.

“عدم رسیدگی به وضعیت نامناسب معیشتی و حقوق و مزایای بازنشستگان فولاد اصفهان”، اهم مطالبات تجمع کنندگان گزارش شده است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها