انتقال سپیده قلیان

سپیده قلیان، فعال مدنی شامگاه یکشنبه ۲۸ اسفند، به بند زنان زندان اوین منتقل شد. وی در تاریخ بیست و چهارم اسفندماه، ساعاتی پس از آزادی از زندان اوین، در مسیر تهران به دزفول توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سپیده قلیان، فعال مدنی به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

یک منبع نزدیک به خانواده این فعال مدنی به هرانا گفت: “خانم قلیان شامگاه یکشنبه ۲۸ اسفند، از بند ۲۰۹ زندان اوین به بند زنان این زندان منتقل شد.”

منبع مطلع در ادامه افزود: “سپیده به دلیل نداشتن کارت تلفن، تاکنون تماسی با خانواده خود نداشته و این امر موجب افزایش نگرانی خانواده وی در خصوص وضعیت او شده است.”

تا کنون از اتهامات مطروحه علیه خانم قلیان اطلاعی حاصل نشده است.

روز چهارشنبه بیست و چهارم اسفند ماه، سپیده قلیان از زندان اوین آزاد شده بود. وی ساعاتی پس از آزادی در مسیر تهران به دزفول توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

خانم قلیان در تاریخ بیست و هشتم مردادماه سال گذشته از زندان بوشهر به مرخصی اعزام شده بود، در تاریخ نوزدهم مهرماه توسط نیروهای امنیتی در منزل خواهر خود در اهواز بازداشت و در تاریخ بیست و دوم مهرماه، به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی نهایتا سیزدهم آبان ماه سال گذشته، با پایان مراحل بازجویی به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

سپیده قلیان در تاریخ بیست و هفتم آبان ‌ماه ۹۷ به همراه دستکم نوزده تن از جمله تمامی اعضای مجمع نمایندگان کارگری نیشکر هفت‌تپه، چند فعال کارگری و تعدادی از شاغلین و مدیران شرکت که جهت پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان در پلیس امنیت حاضر شده بودند در محل پلیس امنیت شوش بازداشت شد و در تاریخ بیست و هفتم آذرماه همان سال با قرار وثیقه آزاد شده بود. در جریان پخش اعترافات اجباری سپیده قلیان، اسماعیل بخشی و چند تن دیگر توسط صدا و سیما، این دو شهروند، پیش از پخش این مستند اعلام کرده بودند که نیروهای وزارت اطلاعات و دیگر نیروهای امنیتی آنها را شکنجه کرده‌اند. آنها ساعاتی بعد از این اظهارات مجددا توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

سپیده قلیان در تاریخ چهارم آبان‌ماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد و در تاریخ بیست و سوم آذر ۹۸ توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران به پنج سال حبس قطعی محکوم شد.

خانم قلیان نهایتا در تاریخ یکم تیرماه ۹۹ پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل و در تاریخ بیستم اسفندماه ۹۹ از بند زنان زندان اوین به زندان بوشهر تبعید شد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها