اقدام به خودکشی یک شهروند

– سعدالله آیینی، شهروند بازداشتی در بازداشتگاه اداره اطلاعات ایلام، امروز یکشنبه بیست و هشتم اسفند ماه دست به خودکشی زد. در پی این اقدام، وی جهت مداوا به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، امروز یکشنبه بیست و هشتم اسفند ۱۴۰۱، سعدالله آیینی شهروند بازداشتی در بازداشتگاه اداره اطلاعات ایلام اقدام به خودکشی کرد.

بر اساس این گزارش، اقدام به خودکشی آقای آیینی در پی “اعمال فشار مضاعف مسئولان بر شهروندان بازداشتی جهت اخذ اعترافات اجباری از آنها” صورت گرفته است.

گفته می شود که وی “جهت مداوا به یکی از بیمارستان های این شهرستان منتقل شده است.”

سعدالله آیینی اواخر بهمن ماه امسال همراه با چهار شهروند دیگر به نام های عظیم یادگاری، فرشاد آیینی، حسین باپیروند و صفورا ملکی، توسط نیروهای امنیتی در شهرستان دهلران بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاە اداره اطلاعات ایلام منتقل شدند.

از این میان، خانم ملکی روز شنبه بیست و هفتم اسفند ماه با تودیع قرار وثیقە به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

تاکنون از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه سعدالله آیینی اطلاعی حاصل نشده است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

4 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سارا

ی مشت جانی آدمکش رو ما حکومت میکنن