تداوم بازداشت و بلاتکلیفی چهار شهروند

فواد چوبین، کیسان شهابی، دانیال خانه زر و ایمان خدری، شهروندان ساکن ایذه و مسجدسلیمان، علیرغم گذشت بیش از دو ماه از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی در زندان شیبان اهواز بسر میبرند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فواد چوبین، کیسان شهابی، دانیال خانه زر و ایمان خدری، علیرغم گذشت شصت و پنج روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان شیبان اهواز بسر میبرند.

حسین علی حاتمی، وکیل این شهروندان بازداشتی در گفتگو با هرانا بیان کرد: “آقایان چوبین، شهابی، خانه زر و خدری از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام تفهیم اتهام شده اند. پرونده جهت رسیدگی به شعبه دوم بازپرسی ایذه ارسال شده است. تاکنون دو بار به قرار بازداشت موقت اعتراض شده و هربار اعتراض از سوی دادگاه رسیدگی کننده رد شده است.”

این شهروندان پیشتر در تاریخ بیست و دوم فروردین ۱۴۰۲ به همراه فواد چوبین، دایی آرتین رحمانی توسط نیروهای امنیتی در ایذه بازداشت شدند.

کیسان شهابی و فواد چوبین شهروندان ساکن ایذه و آقایان خدری و خانه زر ساکن مسجدسلیمان و مجرد هستند.

آرتین رحمانی، نوجوان متولد ۱۳۸۴ در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه، بر اثر شلیک گلوله نیروهای امنیتی جان خود را از دست داد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

 

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی

حقشونه حتما ی کاری کردن حرومزاده که الان بازداشتن ایشالله نوبت خودتم میشه حرومی