حمله به منزل

عصر روز جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲، تعداد زیادی مرد و زن از عوامل حکومتی که شهروندان سیستانی بودند در خیابان سعدی #زاهدان با بهمراه داشتن چوب و سنگ به منزل #اسامه_شه_بخش حمله کردند و مادر و خواهر اسامه را موردهدف سنگ قرار داده و فحاشی کرده اند.
این افراد از اهالی محل بودند و برای آزار این خانواده زندانی که از مجموعه #مسجد_مکی و یکی از فیلمبرداران آنجا هست اقدام به این کار کرده‌اند.
اسامه روز ۶تیرماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی درمحل کارش باخشونت و ضرب و شتم بازداشت شده، پس از آن او را با چشم بند و دست بندبه منزلش برده اند وضمن توهین و فحاشی وشکستن وسایل خانه در عین تفتیش با قنداق اسلحه مادر و خواهرکوچک وی را مورد ضرب و شتم قرار داده و آنها را تهدیدبه بازداشت کرده بودند و همچنین گوشی و تبلت اعضای خانواده را جمع آوری کرده و با خود برده بودند.

قانون اساسی:
اصل ۲۲-رعایت حقوق ذاتی و شهروندی (امنیت زندگی)
اصل۳۴-رعایت حقوق انسانی توسط قانون

 

اعلامیه جهانی حقوق بشر:
ماده ۸- رعایت حقوق انسانی توسط قانون
ماده ۲۲-حق امنیت اجتماعی فرهنگی مالی

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها