عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت مطلب احمدیان

مطلب احمدیان، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم حال نامساعد جسمی از رسیدگی پزشکی تخصصی محروم مانده است. وی اخیرا برای درمان به بیمارستان اعزام و پس از مدتی کوتاه، بدون رسیدگی پزشکی مناسب به زندان بازگردانده شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مطلب احمدیان زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای احمدیان در تاریخ بیستم اسفندماه، جهت طی مراحل درمان و انجام آزمایشات به بیمارستان سینا اعزام و با دستبند به تخت بیمارستان بسته شد. او چند روز بعد، بدون رسیدگی درمانی تخصصی، به بهانه عدم نوبت دهی پزشک معالج در آستانه عید نوروز، به زندان بازگردانده شد. این زندانی اکنون به دلیل عدم انجام اقدامات پزشکی لازم، با حال جسمانی نامساعدی مواجه است.”

بنابر گزارشات دریافتی هرانا، آقای احمدیان مبتلا به بیماری سرطان معده و لوزالمعده است و از بیماری هایی نظیر عفونت بیضه و آسیب‌ های نخاعی نیز رنج میبرد. وزن این زندانی به زیر ۴۰ کیلوگرم کاهش پیدا کرده و شکم وی متورم شده است.

آقای احمدیان در تاریخ ۲۳ آذرماه سال گذشته، جهت انجام مرحله اول از عمل سه مرحله ای جراحی بیضه، به بیمارستان اعزام شده بود. وی یک روز بعد از عمل جراحی به زندان بازگردانده شد.

لازم به ذکر است، این زندانی سیاسی به دلیل عارضه نخاعی باید هر شش ماه یکبار تحت آزمایش ام آر آی قرار گرفته و همچنین جهت جلوگیری از پیشرفت بیماری و درمان به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کند. سال ۹۸ پزشک متخصص دستور تزریق ژل به ناحیه نخاعی داد که با نامه نگاری مسئول بهداری و رئیس زندان موفق به گرفتن آنها نشد. نهایتا سال ۹۹ از خارج از زندان دارو تهیه و تزریق شد.

مطلب احمدیان در تاریخ ۱۳ مهرماه ۱۳۸۹ بازداشت و پس از حدود ۲۳۰ روز تحمل سلول انفرادی در پرونده اول خود به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از گروه های اپوزیسیون، به ۳۰ سال حبس در تبعید در زندان میناب محکوم شد و در تاریخ ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ به زندان سقز منتقل شد.

وی همچنین در دو پرونده در سال‌های ۱۳۸۷ و ۱۳۹۰ با اتهام تردد غیرمجاز از مرزهای کشور به پرداخت یک میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و یک سال حبس تعزیری محکوم شد. آقای احمدیان در مردادماه سال ۹۷ توسط شعبه ۱ دادگاه کیفری یک استان کردستان به اتهامات “مشارکت در قتل” به ۸ سال حبس تعزیری و پرداخت نصف دیه کامل (دو دیه کامل برای ۴ متهم پرونده) و به اتهام “ضرب و جرح عمدی” از بابت همان پرونده به ۱ سال حبس و پرداخت ۲۰ میلیون تومان (۸۰ میلیون تومان برای ۴ متهم پرونده) بابت دیه فرد مجروح شده درگیری محکوم شد.

آقای احمدیان پس از ابلاغ این حکم در ابتدای شهریورماه ۹۷ از زندان مرکزی سنندج به زندان اوین منتقل شد. او مجددا اواسط سال ۹۸ از این زندان به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

وی نهایتا در تاریخ یازدهم مردادماه سال جاری به دنبال تعطیلی زندان رجایی شهر به همراه دستکم هفت تن از زندانیان سیاسی به زندان اوین منتقل شد. وی هم اکنون در بند چهار زندان مذکور نگهداری میشود.

مطلب احمدیان، حدودا ۳۹ ساله و اهل شهرستان بانه است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها