محسن احمدی معلم و از برگزارکنندگان نوروز کارزان بازداشت شد

محسن احمدی از معلمان اداره آموزش و پرورش و یکی از برگزارکنندگان مراسم نوروز در بخش کارزان از توابع شهرستان سیروان در استان ایلام، از چند روز پیش توسط نهادهای امنیتی بازداشت و سرنوشتش نامعلوم است.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ (۱۰ آوریل ۲۰۲۴)، محسن احمدی از معلمان اداره آموزش و پرورش ایلام و یکی از فعالین مدنی و برگزارکنندگان مراسم نوروز کارزان در استان ایلام، توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده است.

به گفته یک منبع نزدیک به خانواده احمدی، نیروهای حکومتی بدون ارائه هرگونه برگه قضایی و با توسل به خشونت اقدام به بازداشت محسن احمدی کرده‌اند.

با گذشت چهار روز از بازداشت محسن احمدی، اطلاعات دقیقی از سرنوشت و محل نگهداری وی در دسترس نیست و پیگیری‌های خانواده وی در این زمینه بی‌نتیجه مانده است.

مراسم ویژه نوروز در بخش کارزان روز چهارشنبه ۸ فروردین امسال با حضور بیش از ۵۰ هزار نفر برگزار گردید.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها