دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی، حکم محمدخالد حمزه‌پور شهروند اهل اشنویه را عینا تایید کرد. آقای حمزه‌پور پیشتر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اشنویه به پنج سال حبس محکوم شده بود

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی، محکومیت محمدخالد حمزه‌پور شهروند اهل اشنویه را عینا تایید کرد.

بر اساس این حکم که توسط دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی صادر و به وی ابلاغ شده است، آقای حمزه‌پور از بابت اتهام “عضویت در گروه های مخالف نظام” به ۵ سال حبس محکوم شد.

محمدخالد حمزه‌پور همراه با ۴ شهروند دیگر اهل اشنویه پیشتر بر اساس حکمی که توسط شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر به ریاست قاضی رضایی صادر و در تاریخ ۷ فروردین ماه به آن ها ابلاغ شده بود به پنج سال حبس محکوم شد. اتهام مطروحه علیه این شهروندان ”عضویت در یکی از گروه های مخالف نظام” عنوان شده است.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این پنج شهروند سال گذشته در این شعبه برگزار شده بود.

محمدخالد حمزه‌ پور نیز در تاریخ ۲۴ آذرماه ۹۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و چند روز بعد جهت طی مراحل بازجویی به یکی از بازداشتگاه های امنیتی ارومیه منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ ۴ دی‌ ماه، با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت و تا پایان مراخل دادرسی آزاد شد.

این شهروندان طی مدت بازداشت از دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم بودند.

رحمان یوسفی اهل روستای “سوجه”، کمال قویتاسی اهل روستای “چشمه گل”، محمدخالد حمزه‌پور اهل روستای “خانلر”، سلیم شریفی اهل روستای کوروش آباد و عزیز قادرتاج معلم ابتدایی روستای نرویزه از توابع شهرستان اشنویه در استان آذربایجان غربی هستند.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها