رضا شهابی از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران، علیرغم حال نامساعد جسمانی در هفدهمین روز از اعتصاب غذا است. آقای شهابی با گذشت ۴۸ روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا شهابی از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران،  از روز دوشنبه ۲۳ خردادماه در اعتصاب غذا بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده آقای شهابی در خصوص وضعیت او به هرانا گفت: «رضا شهابی در هفدهمین روز از اعتصاب غذای خود بسر میبرد و حال جسمانی نامساعدی دارد. همچنین محرومیت این فعال کارگری بازداشتی از برقراری تماس تلفنی و ملاقات با خانواده، منجر به افزایش نگرانی آنها به دلیل بی خبری از وضعیت او شده است.»

پیشتر یک منبع مطلع به هرانا گفته بود: «خانواده آقای شهابی در مراجعه به دادسرای اوین، دلایل محرومیت از تماس و ملاقات وی را از مقامات مسئول جویا شدند؛ آنها “عدم اتمام مراحل بازجویی” را بهانه ای برای اعمال این محرومیت ها عنوان کردند.»

هرانا در تاریخ ۲۳ خردادماه امسال طی گزارشی از آغاز اعتصاب غذای رضا شهابی در اعتراض به تداوم بازجویی و بازداشت وی در بند ۲۰۹ زندان اوین خبر داده بود.

رضا شهابی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. در تاریخ ۲۲ خردادماه، قرار بازداشت این فعال کارگری به مدت یک ماه دیگر تمدید شد. پیشتر سندیکای کارگران شرکت واحد تهران و حومه با انتشار بیانیه ای نسبت به وخامت وضعیت جسمانی آقای شهابی ابراز نگرانی کرده بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه آقای شهابی اطلاعی در دسترس نیست.

این فعال کارگری پیش از این نیز به واسطه فعالیت های صنفی خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها