طی دو روز اخیر، دو کارگر در شهرهای نیر و ملایر حین انجام کار دچار حادثه شده و جان خود را از دست دادند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از صدا و سیما، یک کارگر مقنی در شهرستان نیر واقع در استان یزد، حین انجام کار دچار حادثه شد.

مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس استان یزد در این خصوص گفت: این حادثه در شهرستان نیر به وقوع پیوسته و یک کارگر مقنی در چاه دچار گاز گرفتگی شد.

وی افزود: پیکر این کارگر توسط عوامل آتش نشانی یزد از چاه خارج شده و فوت او توسط عوامل اورژانس تایید شد.

مرگ یک کارگر در ملایر

به گزارش ایرنا، سخنگوی پزشکی قانونی استان همدان اعلام کرد: یک کارگر ۵۵ ساله در ملایر بر اثر سقوط بالابر از طبقه دوم جان خود را از دست داد.

علیرضا صارمی افزود: کارگر مذکور در حال کار و فعالیت بود که بالابر بر اثر نقص در کابل های نگهدارنده بر روی او سقوط کرده و در دم جان باخت.

وی با بیان اینکه ۵۰ نفر سال گذشته به علت حوادث ناشی از کار در استان فوت کردند اضافه کرد: سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن از مهمترین عوامل فوت ناشی از حوادث کار است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها