منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری از جان‌باختگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸، دوران محکومیت خود را در ندامتگاه مرکزی کرج سپری می‌کند. آقای بختیاری که از بیماری های کلیوی، پروستات و فتق رنج میبرد، علیرغم تاییدیه پزشکی قانونی مبنی بر نیاز جدی به اقدامات درمانی، از رسیدگی پزشکی تخصصی و اعزام به مرخصی درمانی محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، منوچهر بختیاری، زندانی سیاسی علیرغم نیاز مبرم به رسیدگی مناسب پزشکی، دوران محکومیت خود را در ندامتگاه مرکزی کرج سپری میکند.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: «آقای بختیاری از بیماری های کلیوی، فتق و پروستات رنج میبرد و در تاریخ ۲۹ خردادماه، پزشکی قانونی کرج تایید کرده که ایشان باید به مدت یک ماه به مرخصی استعلاجی جهت درمان و انجام عمل جراحی، اعزام شود.»

این منبع در ادامه افزود: «علیرغم تایید پزشکی قانونی و با توجه به اینکه تنها کمتر از دو سال از محکومیت وی باقی مانده، برای اعزام آقای بختیاری به مرخصی درمانی وثیقه ۶ میلیارد تومانی تعیین شده است. وی قادر به تامین آن نیست و کماکان از دسترسی به خدمات تخصصی پزشکی محروم است.»

منوچهر بختیاری در تاریخ ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم در منزل شخصی خود واقع در تهران بازداشت شد.

وی نهایتا توسط دادگاه انقلاب به ۳ سال و ۶ ماه حبس، ۲ سال و ۶ ماه تبعید و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده و از بازداشتگاه یکی از نهاد‌های امنیتی به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شد. او دیماه ۱۴۰۰، در اعتراض به روند پرونده و آنچه که آقای بختیاری بی عدالتی خوانده بود، در ندامتگاه مرکزی کرج دست به اعتصاب غذا زده و پس از چند روز به اعتصاب خود پایان داد.

آقای بختیاری پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت داشته است. وی در تاریخ ۱۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، در جریان حضور و تجمع در مزار سردار اسعد بختیاری، یکی از مشروطه خواهان ایرانی، در اصفهان، به همراه خانواده برخی از کشته شدگان اعتراضات مردمی و تعدادی از فعالان مدنی بازداشت و مدتی بعد آزاد شد. او همچنین در تاریخ ۲۳ تیرماه سال ۹۹، هنگام بازگشت از کیش به تهران، توسط ماموران امنیتی در فرودگاه بازداشت و در تاریخ ۱۵ آذرماه ۹۹ با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری اعلام کرد که پسر ۲۷ ساله‌اش در جریان اعتراضات آبان ۹۸ در فاز ۴ مهرشهر کرج به ضرب گلوله کشته شد. به گفتهٔ او، پویا به همراه خواهر و مادرش در دومین روز از اعتراضات مردمی به افزایش قیمت بنزین به راهپیمایی معترضان پیوست که جمجمه‌اش هدف گلوله قرار گرفت و پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخت. پویا بختیاری (زاده ۱۹ شهریور ۱۳۷۱ – درگذشتهٔ ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در مهرشهر کرج) یکی از کشته‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۳۹۸ ایران است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها