درخواست اعاده دادرسی رضا صلواتی، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ در دیوان عالی کشور رد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، درخواست اعاده دادرسی رضا صلواتی، در دیوان عالی کشور رد شد.

آقای صلواتی درحال حاضر دوران محکومیت ۷ سال زندان قابل اجرای خود را در زندان تهران بزرگ سپری می کند.

رضا صلواتی در تاریخ ۱۳ مردادماه ۹۹ توسط ماموران وزارت اطلاعات در منزل خود در تهران بازداشت و ۴۰ روز بعد با اتمام مراحل بازجویی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. وی در طول مدت بازداشت در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین و بند ۲۴۰ این زندان به سر می برد.

آقای صلواتی نهایتا توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهریار به ریاست قاضی برجسته، از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس، از بابت اتهام اجتماع و تبانی و ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به ۵ سال حبس، از بابت اتهام “اداره گروه مجازی (به نام اشک آزادی با ۴۰ هزار دنبال کننده) با هدف برهم زدن امنیت کشور به ۸ سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی، از بابت اتهام عضویت در گروه هایی با هدف برهم زدن امنیت کشور به تحمل ۴ سال حبس و از بابت اتهام توهین به رهبری و بنیان گذار جمهوری اسلامی به تحمل ۲ سال حبس محکوم شد.

بدنبال تسلیم به رای میزان مجازات اشد به ۷ سال حبس تعزیری کاهش پیدا کرده و در خصوص وی قابل اجراست.

وی نهایتا در تاریخ ۱۴ دی ماه ۹۹ بازداشت و جهت اجرای حکم به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها