پرونده فائزه هاشمی با صدور کیفرخواست به دادگاه ارجاع داده شد. این پرونده با شکایت دادستان عمومی و انقلاب تهران به عنوان مدعی‌العموم علیه وی، گشوده شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، پرونده فائزه هاشمی با صدور کیفرخواست به دادگاه ارجاع شد.

علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران با اعلام این خبر اتهامات مطروحه علیه وی را “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “توهین به مقدسات” عنوان کرده است. مصادیق اتهام مطروحه علیه فائزه هاشمی، اظهاراتش درباره “پیامبر اسلام” عنوان شده است.

سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی از ورود دستگاه قضا به اظهارات فائزه هاشمی خبر داد و گفت: “این شخص توسط دادستان تهران تحت تعقیب قرار گرفته و پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شده است.”

فائزه هاشمی متولد ۱۳۴۱، نماینده سابق تهران در دوره پنجم مجلس و عضو حزب کارگزاران سازندگی است. وی در اسفندماه ۹۵ در دادگاه کیفری ۲، مجتمع قضایی کارکنان دولت، شعبه ۱۰۶۰، به اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی نسبت به قوه قضاییه و سپاه و همچنین سیاه‌نمایی علیه نظام” به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. خانم هاشمی پیش از این نیز با تشکیل پرونده ای به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود که در مهرماه سال ۹۱ اجرا شد و این فعال سیاسی دوران محکومیت خود را در بند نسوان زندان اوین طی کرد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها