سعدا خدیرزاده شهروند بازداشتی، پس از زایمان در زندان ارومیه در وضعیت نامناسبی به سر می‌برد. برای آزادی این شهروند قرار وثیقه سه میلیارد تومانی تعیین شده که خانواده او تاکنون موفق به تأمین آن نشده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، سعدا خدیرزاده شهروند بازداشتی، همچنان به صورت بلاتکلیف در زندان ارومیە در بازداشت به سر میبرد.

بر اساس این گزارش، شعبه سوم دادگاه کیفری یک شهرستان مهاباد برای آزادی وی قرار وثیقه سه میلیارد تومانی تعیین کرده که خانواده او تاکنون موفق به تأمین آن نشدند.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: سعدا خدیرزاده پس از زایمان در زندان در وضعیت نامناسبی به سر می‌برد و مسئولان زندان اقدام آنچنانی را برای رسیدگی به وضعیت وی و فرزندش انجام نداده‌اند. به دلیل وضعیت نامناسب غذای زندان و نبود امکانات، خانم خدیرزاده با کمبود شیر برای شیردهی به دخترش مواجه است.

سعدا خدیر‌زاده روز دوشنبە ۳۰ خردادماه، در یکی از‌ بیمارستان‌های ارومیە با عمل سزارین، زایمان کرد و پس از‌ یک روز بە زندان ارومیە بازگرداندە شد.

ثبت کارهای اداری و صدور شناسامە فرزند این شهروند به بعد از آزادی او از‌ زندان موکول شده است.

سعدا خدیرزادە، روز سه‌شنبه ۶ اردیبهشت‌ماه در اعتراض به بلاتکلیفی‌اش در بند نسوان زندان ارومیه دست به اعتصاب غذا و دارو زد و پس از ١٢ روز با قول مساعد مسئولان زندان ارومیه مبنی بر آزادی موقت او با تودیع قرار وثیقه به اعتصاب خود پایان داد.

پیشتر تیم پزشکی مراقب این زن باردار با تأیید اینکه تحمل حبس برای وی سخت می‌باشد، گزارشات خود در این رابطه را به پزشکی قانونی ارسال کردند.

سعدا خدیرزاده در نامه‌ای اعلام کرده بود که در حال حاضر در شرایط نامساعدی در زندان به سر می‌برد و به دلیل بارداری، فشار خون، ناراحتی کلیوی و دیسک کمر و ناراحتی قلبی و عصبی تحمل حبس برای وی سخت است.

تا لحظه‌ تنظیم این گزارش، از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی در دسترس نیست.

خانم خدیرزاده روز پنجشنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در پیرانشهر بازداشت و روز دوشنبه ۱۷ آبان ماه، به زندان ارومیه منتقل شد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها