امروز جمعه ۱۷ تیر، مصطفی تاجزاده، فعال و زندانی سیاسی سابق، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، امروز جمعه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۱، مصطفی تاج زاده، فعال و زندانی سیاسی سابق، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

در این گزارش اتهامات مطروحه علیه آقای تاجزاده “اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت کشور، نشر اکاذیب جهت تشویش اذهان عمومی” عنوان شده است. همچنین ادعا شده که “حکم بازداشت وی از سوی مقام قضائی صادر شده است”.

از محل نگهداری این شهروند اطلاعی در دست نیست.

آقای تاجزاده پیش از این در آذرماه سال ۹۸ به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد. در این احضاریه از وی خواسته شده است که در تاریخ ۱۸ آذرماه در این شعبه حاضر شود.

مصطفی تاج‌زاده پس از انتخابات سال ۸۸ به اتهام “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” بازداشت و از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به ۶ سا حبس محکوم شده و این حکم در دادگاه تجدید نظر نیز عینا تایید شد.

آقای تاج‌زاده همچنین در ایام حبس به دلیل نامه نگاری‌های انتقادی به رهبر ایران از درون زندان، با شکایت سپاه پاسداران، به اتهام “تبلیغ علیه نظام” توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به یک سال حبس محکوم شد. وی نهایتا پس از ۷ سال با پایان دوران حبس، در تاریخ ۱۵ خردادماه ۱۳۹۵ از زندان آزاد شد.

وی پیش از این نیز با شکایت دادستان تهران در آذرماه ۹۶ و پس از آن در شهریور ۹۷ به دادگاه تهران و قزوین احضار شده بود.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها