ناهید تقوی شهروند دو تابعیتی ایرانی-آلمانی، امروز سه شنبه ۲۸ تیرماه از زندان اوین به مرخصی درمانی اعزام شد. وی پیشتر علیرغم انجام آزمایش ام آر آی و تایید ابتلا به فتق متعدد دیسک و سندرم تونل کارپال دست، از رسیدگی مناسب پزشکی و اعزام به مرخصی درمانی محروم مانده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۱، ناهید تقوی شهروند دو تابعیتی ایرانی-آلمانی از زندان اوین به مرخصی درمانی اعزام شد.

خانم تقوی پیشتر علیرغم انجام آزمایش ام آر آی و تایید ابتلا به فتق متعدد دیسک و سندرم تونل کارپال دست، از رسیدگی مناسب پزشکی و اعزام به مرخصی درمانی محروم مانده بود.

شهریورماه سال گذشته پس از اعزام خانم تقوی به بیمارستان خارج از زندان، پزشک متخصص از نیاز فوری این شهروند دو تابعیتی به جراحی در ناحیه کمر خبر داده بود. هم اکنون علیرغم گذشت بیش از ۸ ماه از تامین قرار وثیقه ۲ میلیارد تومانی از سوی خانواده این زندانی، تاکنون از آزادی او نیز ممانعت به عمل آمده است. سال گذشته مریم کلارن، دختر خانم تقوی نیز طی بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سلامتی مادرش از ممانعت از آزادی او خبر داده بود.

هرانا نخستین‌بار در تاریخ ۲۸ مهرماه ۹۹ طی گزارشی از بازداشت خانم تقوی در منزل خود در تهران توسط نیروهای امنیتی در جمعه شب مورخ ۲۵ مهرماه ۹۹ خبر داد و گفت که ماموران در حین بازداشت اقدام به تفتیش منزل این شهروند کرده و برخی از وسایل شخصی او ازجمله لپ‌تاپ، تلفن همراه، پاسپورت‌ها و کتاب‌های وی را ضبط کرده و با خود بردند.

خانم تقوی در تاریخ ۲۶ اسفندماه ۹۹ با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه به بند زنان منتقل شده بود. خانم کلارن پیشتر گفته بود که مادرش از زمان بازداشت طی ۸۰ جلسه و معادل ۱۰۰۰ ساعت تحت بازجویی قرار گرفته است.

قاضی حاجی مرادی پیشتر در مراجعه خانواده این شهروند به دادسرا به آنها گفته بود که تنها وکلای مورد اعتماد قوه قضاییه اجازه دسترسی به این پرونده را دارند. وی همچنین افزوده بود که پرونده خانم تقوی تا زمانی که «او اتهامات خود را قبول نکند، به دادگاه ارجاع داده نخواهد شد.»

خانم تقوی مردادماه ۱۴۰۰ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهامات “مشارکت در اداره گروه غیرقانونی و فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱۰ سال و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

ناهید تقوی، شهروند ۶۸ ساله دو تابعیتی ایرانی-آلمانی و مهندس معمار بازنشسته است. خانم تقوی در سال ۱۳۸۲ همراه با خانواده خود از ایران به آلمان مهاجرت کرد و طی ۱۵ سال اخیر بین ایران و آلمان در رفت‌وآمد بوده است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها