امروز چهارشنبه ۲۹ تیرماه، مسئولان زندان قرچک ورامین از انتقال یکباره تمامی زندانیان سیاسی به زندان اوین خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱، مسئولان زندان قرچک ورامین از انتقال یکباره تمامی زندانیان سیاسی به زندان اوین خبر دادند..

به گفته یک منبع مطلع تمام زندانیان سیاسی ساعت ۱ ظهر با اتوبوس از زندان قرچک ورامین به زندان اوین منتقل شده اند.

این منبع همچنین در خصوص شرایط زندان اوین به هرانا گفت: «حشمت الله حیات الغیب، مدیرکل زندان های استان تهران امروز به بند زنان زندان اوین مراجعه کرده بود. او دستور داده، سالن دو این بند که پیشتر با شیوع کرونا به عنوان قرنطینه در نظر گرفته شده بود را برای ورود زندانیان جدید آماده کنند. این درحالی است که تاکنون مکان جایگزینی به عنوان قرنطینه در نظر گرفته نشده و گویا در ذهن مسئولان کرونا کاملا از بین رفته است یا که جان زندانیان اهمیتی ندارد.»

هرانا پیشتر طی گزارشی از نگرانی خانواده زندانیان در پی ابتلای چند زندانی به سل خبر داده بود. همچنین پس از ابتلای ۴ زندانی محبوس در زندان قرچک ورامین به بیماری سل و عدم اقداماتی برای جلوگیری از شیوع این بیماری در زندان، در تاریخ ۱۱ تیرماه، حدود ۴۰ زندانی با علائم ابتلا به بیماری مورد تست قرار گرفته اند.

هرانا چندی پیش با انتشار گزارشی جامع، به نقض گسترده حقوق زندانیان در زندان قرچک ورامین پرداخته بود.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها