اکبر ابولزاده، فعال ترک (آذربایجانی) محبوس در زندان تبریز، از روز یکشنبه ۲۶ تیرماه، دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از روز یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱، اکبر ابولزاده، فعال ترک (آذربایجانی)، در زندان تبریز، دست به اعتصاب غذا زده است.

به گفته یک منبع آگاه: «اعتصاب غذای آقای ابولزاده در پی مخالفت با اعزام او به مرخصی صورت گرفته است.»

اکبر ابولزاده در مهرماه سال ۹۶، توسط شعبه یک دادگاه انقلاب شهرستان اهر، به اتهام شرکت در سلسله اعتراضات خیابانی به برنامه تلویزیونی “فیتیله” به ۱۰ ماه حبس محکوم شد. این حکم اواخر شهریورماه ۹۷ در دادگاه تجدید نظر عینا تایید شد.

آقای ابولزاده در تاریخ ۱۷ خردادماه امسال، توسط نیروهای امنیتی در شهرستان اهر بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اهر منتقل شد.

وی در تاریخ ۲۶ تیرماه، در پی نامه ای به مسئولین زندان اهر، از اعتصاب غذای خود خبر داده بود و در تاریخ ۲۹ تیرماه، به زندان مرکزی تبریز منتقل شد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها