معلم متهم به تجاوز به ۷ کودک در شهرستان فردوس، توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲، به ۷ سال و سه ماه حبس و ۲ سال منع اقامت در این شهر محکوم شد. با اعتراض شاکیان، پرونده به دادگاه تجدیدنظر استان خراسان جنوبی ارسال داده شده است. رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی ضمن رد خبر تجاوز این معلم به ۱۸ کودک در شهرستان فردوس، تعداد این کودکان را ۷ تن و اتهام وارده به این معلم را کودک آزاری عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از عصر ایران، معلم متهم به تجاوز به ۷ کودک در شهرستان فردوس، توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲، به ۷ سال و سه ماه حبس و ۲ سال منع اقامت در این شهر محکوم شد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی در این خصوص مدعی شد: “موضوع تجاوز معلم به ۱۸ کودک که در رسانه‌های معاند منتشر شده، صحت ندارد. اصل اتهام وارده به معلم مرد در فردوس، کودک‌آزاری بوده و پرونده قضایی هفت نفر از شاکیان ثبت شده است”.

علی موحدی‌ راد گفت: “خرداد گذشته و در پی اعلام شکایت خانواده‌های هفت نفر از دانش‌آموزان دختر، مبنی بر اینکه فرزندشان توسط معلمی هدف آزار و اذیت و بهره‌کشی جنسی قرار گرفته است، پرونده‌ای در این باره تشکیل شد و با طی روال قانونی در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ مورد رسیدگی قرار گرفت. پس از انجام تحقیقات مقدماتی در مراجع انتظامی و دادسرا، مشخص شد که متهم ۵۵ ساله که هیچ سابقه محکومیت کیفری هم ندارد، با نشان دادن فیلم‌های مبتذل از طریق گوشی تلفن همراه به دختران خردسال و برخی رفتارهای غیراخلاقی، اقدام به آزار و اذیت و بهره‌کشی جنسی از طریق در اختیار گرفتن کودکان خردسال کرده است”.

وی تصریح کرد: “دادگاه کیفری ۲ براساس استنادات قانونی و با وجود انکارهای متهم در برخی از اتهامات وارد شده، وی را به دلیل در دسترس قرار دادن محتویات مستهجن برای اطفال و نوجوانان به تحمل سه ماه حبس تعزیری، به اتهام آزار و اذیت به تحمل ۲ سال زندان و درباره بهره‌کشی جنسی از طریق در اختیار قرار گرفتن اطفال به تحمل پنج سال زندان محکوم کرده است. از سوی دیگر دادگاه متهم را از باب مجازات تکمیلی به ۲ سال ممنوعیت اقامت در فردوس محکوم کرده است”.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: “در عین حال و با اعتراض برخی شاکیان به حکم صادر شده از سوی دادگاه، این پرونده به دادگاه تجدیدنظر استان ارسال شده است و بررسی‌ها و تحقیقات قانونی همچنان ادامه دارد تا همه زوایا و ابعاد این ماجرای تاسف بار مورد بررسی‌های قضایی قرار گیرد”.

پیشتر سید علیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ضمن تایید خبر آزار جنسی و کلامی (تجاوز) یک معلم به ۷ کودک در شهرستان فردوس، از تشکیل پرونده برای متهم در دادگستری و هیات رسیدگی به تخلفات اداری خبر داده بود. هویت وی (م . د) معلم ۵۵ ساله با ۲۸ سال سابقه خدمت عنوان شده بود.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها