در پی ضرب و شتم دو مددجو در یک مرکز ترک اعتیاد خصوصی در شهر صدرا از توابع شیراز، این محل پلمب و ۳ تن از متصدیان آن بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از آفتاب، معاون دادستان عمومی و انقلاب شیراز از بازداشت ۳ تن از متصدیان یک کمپ ترک اعتیاد خبر داد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: سه شنبه ۲۸ تیرماه، پس از گزارش بهزیستی استان از ایراد صدمه بدنی به مددجویان یک کمپ خصوصی در شهر صدرای شیراز پیگیری حادثه به سرعت در دستور کار دادستانی مرکز استان قرار گرفت. شماری از مسولان کمپ اقدام به بستن دست دو نفر از مددجویان و وارد شدن آسیب جدی به مچ دست و انگشت دست آنان شده اند.

قاسم عسکری فر افزود: سه نفر از کارکنان دخیل در این حادثه به اتهام تسبیب و مشارکت در ایراد صدمه جسمی با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

عسکری فر تصریح کرد: در این پرونده دو تن از مدیران بهزیستی استان شامل یک تن از کارکنان و همچنین بازرس ناظر بر مراکز ترک اعتیاد نیز به اتهام ترک فعل و عدم انجام وظایف قانونی تحت تعقیب قرار گرفتند.

معتادان از منظر علمی افرادی بیمار و نیازمند کمک هستند که باید در سایه حمایت جامعه و خانواده از این بیماری رهایی یابند. در ایران مراکز ترک اعتیادی وجود دارد که به راحتی مجوز دریافت می کنند و هیچگونه نظارت مناسبی بر عملکرد و نحوه برخورد آنها با این دست از بیماران، توسط ارگانهای مربوطه صورت نمی‌گیرد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها