حسین دهباشی، تاریخ پژوه و مستندساز، علیرغم صدور قرار منع تعقیب از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه و مختومه شدن پرونده‌اش، توسط دادگاه به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسین دهباشی، تاریخ پژوه و مستندساز توسط دادگاه به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

آقای دهباشی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود ضمن اعلام این خبر نوشته است: “پس از توییت اینجانب درباره نحوه درگذشت یادگار امام و علیرغم صدور منع تعقیب از سوی بازپرسان شریف دو دادسرای فرهنگ و رسانه و جرایم رایانه‌ای و تاییدقطعی و نهایی و ختم پرونده توسط قاضی شجاع شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری – در اقدامی عجیب – دادگاه دیگری اینجانب را به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.”

این شهروند در سال ۹۹، نیز با شکایت سازمان اطلاعات از بابت “فعالیت تبلیغی علیه نظام، نشر اکاذیب و توهین به روحانیت”، به دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران، احضار شده بود.

آقای دهباشی، همچنین در سال ۹۷ در پرونده‌ای دیگر که با شکایت وزارت بهداشت گشوده شده بود، در مرحله بدوی از بابت اتهام “تشویش اذهان عمومی” به ۴ ماه حبس محکوم شد. این حکم در آبان‌ماه ۱۳۹۷، در مرحله تجدید نظر نیز عینا تایید شد.

حسین دهباشی تاریخ‌پژوه و مستندساز، بیشتر به خاطر ساخت مستندهای تبلیغاتی حسن روحانی در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و نیز مستند به روایت دربار شناخته شده است. وی تاکنون مسئولیت‌های مختلفی از جمله مدیریت پروژه تاریخ شفاهی ایران در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بر عهده داشته است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها