غرق شدن یک کودک کار در گودال

یک کودک کار ۷ ساله در شهر نصرت آباد از توابع شهرستان زاهدان، در سایه بی تدبیری مسئولان شهری، بر اثر سقوط در یک گودال مملو از سیلاب، جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، روز دوشنبه ۱۰ مردادماه ۱۴۰۱، یک کودک کار در شهر نصرت آباد از توابع شهرستان زاهدان، در سایه بی تدبیری مسئولان شهری جان خود را از دست داد.

هویت این کودک “سلمان براهویی، ۷ ساله” عنوان شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: «حوالی ساعت ۲ بعد از ظهر کفش های این‌ کودک توسط مردم محل در کنار یک گودال پر شده از آب سیل اخیر، کشف شد. آنها با هلال احمر شهر نصرت آباد تماس گرفته و درخواست کمک کردند که پس از حضور ماموران در محل، نیروهای این سازمان به آنها اعلام کردند که “کفکش های هلال احمر خراب است و راهی برای پیدا کردن این کودک وجود ندارد” و محل را ترک کردند. حاضرین در محل سپس با پاسگاه نیروی انتظامی تماس گرفتند و از آنها خواستند تا با صدور دستوری خطاب به شهرداری، از آنها بخواهند که با لودر آب گودال را از طریق حفر آبراه تخلیه کنند که پاسگاه محل در جواب اعلام کرد “راننده لودر خواب هست و خودتان کاری بکنید”.»

به گفته وی، «نهایتا مردم محل در ساعت ۴ صبح روز بعد، از طریق بستن طناب به کمر یکی از شهروندان و راهی کردن وی در عمق گودال برای جستجوی پیکر بی جان کودک، نهایتا جسد این کودک را کشف و از آب خارج میکنند.»

بر اساس این گزارش، سلمان براهویی پیش از مرگ، از طریق چوپانی مخارج اعضای خانواده خود را تامین می کرده است.

بی توجهی مسئولان شهری در نظارت بر اجرای حفاظ استاندارد و عدم نصب علائم هشدار در گودال های حفاری شده در سطح شهرها، پیش از این نیز باعث بروز حوادث اینچنینی شده است.

سلمان براهویی؛ کودک کار ۷ ساله

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها