ضرب و شتم دو کولبر

دو کولبر به نام‌های #محمد_دری و #سیروان_صالحی، در نزدیکی مرز ته‌ته توسط نیروهای حکومتی هنگ مرزی نوسود به شکل وحشتناکی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
یکشنبه ١٠ اردیبهشت ١٤٠٢ .
نیرهای مستقر در مرز نوسود محمد دری، اهل روستای “دری” مریوان و سیروان صالحی، اهل روستای “تخان” سروآباد را مورد شکنجه قرار دادند.به گفته یک منبع مطلع، نیروهای هنگ مرزی جمهوری اسلامی ایران در نوسود، این دو کولبر را ابتدا به وسیله پرتاب سنگ و سپس ضرب‌وشتم شدید فیزیکی مصدوم کردند.
در پی این شکنجه، سیروان صالحی از ناحیه کمر و پاها آسیب دیده و محمد دری نیز، در اثر شدت مصدومیت از ناحیه سر به بیمارستانی در سنندج انتقال داده شده است.

قانون اساسی :
اصل ۲۲-رعایت حقوق ذاتی و شهروندی (امنیت زندگی)
اصل ۲۸-حق امنیت کار
اصل۳۴-رعایت حقوق انسانی توسط قانون

اعلامیه جهانی حقوق بشر:
ماده ۸- رعایت حقوق انسانی توسط قانون
ماده ۲۲- حق امنیت اجتماعی فرهنگی مالی
ماده ۲۳-حق امنیت کار

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها