اعدام دو نفر

قوه قضائیه جمهوری اسلامی از اعدام دو زندانی عقیدتی خبر داد. براساس رای صادره #دادگاه_استان_مرکزی، #صدرالله_فاضلی_زارعی، به اتهام “سب‌النبی، ارتداد فطری، قذف مادر پیامبر، استخفاف قرآن به وسیله سوزاندن، توهین به مقدسات و #یوسف_مهرداد به اتهام “سب‌النبی و توهین به مقدسات دینی و اسلامی” به اعدام محکوم شدند.
این دو زندانی عقیدتی ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ به دار آویخته شده‌اند. دو زندانی روز ۱۴ اردیبهشت برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی #زندان_اراک منتقل شده‌ بودند.یوسف مهرداد اهل #اردبیل و پدر سه فرزند بوده است. او خرداد ۱۳۹۹ در منزل خود بازداشت و به #اراک منتقل شد.  صدرالله فاضلی زارع نیز به شغل کابینت‌سازی مشغول و سرپرستی مادر سالمند خود را عهده‌دار بوده است.

قانون اساسی:
اصل۲۲-رعایت حقوق ذاتی و شهروندی (امنیت زندگی)
اصل ۲۳-منع تفتیش عقاید
اصل ۲۶-حق آزادی عقیده
اصل۳۴-رعایت حقوق انسانی توسط قانون

اعلامیه جهانی حقوق بشر:
ماده۳-حق حیات برای همه
ماده۱۰-حق محاکمه قانونی برای همه
ماده ۱۸- حق آزادی عقیده

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
#مهسا_امینی

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهنام

جوونهايه اين مملت كه سرمايه اصلي هر كشوري هستن رو دارن اينجوري تند تند اعدام ميكنن خدايا كجايي پس