سه متهم سیاسی مجموعا به۶۱ سال حبس و محرومیت

۲۵آبان ماه ۱۴۰۲#رضا_محمد_حسینی ، #محبوبه_رضایی و #سمانه_نوروز_مرادی ، متهمان سیاسی توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران در پرونده ای مشترک مجموعا به ۶۱ سال و ده ماه حبس و محرومیت‌ های اجتماعی محکوم شدند.
بر اساس حکمی که اخیرا توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد صادر و به این شهروندان ابلاغ شده، آقای محمدحسینی به بیست و یک سال و ۸ ماه حبس، خانم رضایی به بیست و شش سال و ۵ ماه زندان و خانم نوروز مرادی به سیزده سال و ۹ ماه حبس محکوم شده اند.
همچنین از بابت مجازات های تکمیلی هر یک از این افراد به دو سال منع اقامت در استان #تهران و دو سال منع عضویت در احزاب گروه ها و دستجات سیاسی یا اجتماعی و فعالیت در فضای مجازی محکوم شدند.

قانون اساسی:
اصل۲۲-رعایت حقوق ذاتی و شهروندی (امنیت زندگی)
اصل۳۲-عدم توقیف،حبس،تبعید غیر قانونی
اصل۳۴-رعایت حقوق انسانی توسط قانون

اعلامیه جهانی حقوق بشر:
ماده۸-رعایت حقوق انسانی توسط قانون
ماده۹-عدم توقیف،حبس یا تبعید غیرقانونی
ماده۱۰-حق محاکمه قانونی
ماده۲۲-حق امنیت اجتماعی فرهنگی مالی

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها