عبدالکریم کاکول جهت اجرای حکم

عبدالکریم کاکول، شهروند کُرد اهل اشنویه (شنو) جهت اجرای یک سال حبس تعزیری، بازداشت و به زندان مرکزی این شهر منتقل شده است.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز پنج‌شنبه ٣ اسفند ماه ١٤٠٢ (٢٢ فوریه ٢٠٢٤)، عبدالکریم کاکول، اهل روستای حسن‌نوران اشنویه پس از احضار به شعبه اجرای احکام دادگاه عمومی و انقلاب این شهر، بازداشت و به زندان مرکزی اشنویه منتقل شد.

عبدالکریم کاکول، پیشتر توسط دادگاه انقلاب اشنویه به ریاست قاضی مهدی رضایی با اتهام “همکاری با حزب دمکرات کُردستان ایران” به یک سال زندان تعزیری محکوم شده بود.

وی، بامداد روز یک‌شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ (۹ جولای ۲۰۲۳)، در منزل خود توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران با توسل به خشونت بازداشت و پس از مدتی، با تودیع وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان اشنویه آزاد شد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها