وضعیت سجاد ایمان نژاد در زندان اوین

سجاد ایمان نژاد، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی و نیاز به عمل جراحی دیسک کمر، از رسیدگی پزشکی مناسب و اعزام به مرخصی درمانی محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سجاد ایمان نژاد، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین از رسیدگی درمانی محروم است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند در خصوص آخرین وضعیت او به هرانا اطلاع داد: “سجاد به بیماری کبد چرب مبتلا شده و عوارض این بیماری، بر وضعیت جسمانی و سلامتش تاثیر گذاشته است. از سوی دیگر علیرغم نیاز به انجام عمل جراحی دیسک کمر و وضعیت نامناسب دندان هایش، از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده و مسئولین مرتبط با پرونده با اعزام وی به مرخصی درمانی موافقت نمیکنند. این امر موجب شده که او قادر به انجام کارهای روزانه خود نباشد و این شرایط، تحمل زندان را برایش طاقت فرسا کرده است.”

پیشتر یک منبع مطلع به هرانا گفته بود: مسئولان زندان با بهانه تراشی مانع از مراجعه آقای ایمان نژاد به پزشکی قانونی میشوند.

سجاد ایمان نژاد، در تاریخ شانزدهم مهر ۱۴۰۱، در ارتباط با اعتراضات سراسری همان سال، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد. او ابتدا به زندان تهران بزرگ و سپس به زندان اوین منتقل شد.

این شهروند نهایتا توسط شعبه بیست و هشتم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد از بابت اتهام “محاربه” به ده سال حبس در تبعید به شهرستان ایرانشهر، بابت اتهام “ایراد ضرب و جرح عمدی با سلاح سرد” به یک سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی و پرداخت بیش از دو میلیارد و هفتصد میلیون تومان دیه به هفت شاکی (مامورین انتظامی-امنیتی) محکوم شد.

سجاد ایمان نژاد، متولد ۱۳۷۰، شهروند اهل اردیبل، ساکن تهران، مجرد و دارای لیسانس معماری و نقشه کشی است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها