نصیبه نامی به دادسرا احضار شد

نصیبه نامی، شهروند ساکن گچساران و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، طی ابلاغیه ای جهت ارائه آخرین دفاع به شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان احضار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نصیبه نامی، شهروند ساکن گچساران و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ به دادسرا احضار شدند.

بر اساس احضاریه ای که در تاریخ دوازدهم شهریورماه به خانم نامی ابلاغ شده است، از وی خواسته شده که ظرف مدت پنج روز از زمان ابلاغ، جهت اخذ آخرین دفاع در شعبه سوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گچساران حاضر شود.

از جمله دلایل گشایش این پرونده علیه نصیبه نامی، “نشر مطالب الحادی، اشاعه فحشاء، تبلیغ و ترویج اسراف و تبذیر، ایجاد اختلاف مابین اقشار جامعه، فاش کردن مسائل محرمانه و اسرار، اهانت به دین مبین اسلام افترا به مقامات و نهادها توسط نشریات” ذکر شده است.

نصیبه نامی در تاریخ ۲۸ مهر ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در گچساران بازداشت شد. وی نهایتا چندی بعد از زندان یاسوج آزاد شده بود.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها