دادگاه تجدیدنظر؛ مهوش صیدال

مهوش صیدال تدوئی، از فعالان شبکه اجتماعی کلاب هاوس، توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران به یک سال حبس، پرداخت جزای نقدی، پنج سال منع خروج از کشور، پنج سال ممنوعیت استفاده از شبکه های اجتماعی محکوم شد. حکم حبس صادر شده علیه این شهروند، به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهوش (سایه) صیدال تدوئی، توسط دادگاه تجدیدنظر به حبس و دیگر مجازات ها محکوم شد.

براساس حکمی که توسط شعبه سی و شش دادگاه تجدیدنظر استان تهران صادر و به خانم صیدال تدوئی ابلاغ شده است، وی از بابت اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” به یک سال حبس و پرداخت پانزده میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است. حکم حبس صادره به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمده و طی مدت زمان مذکور، امکان استفاده از شبکه های اجتماعی از وی منع شده است.

وی در خصوص این پرونده در مرحله بدوی توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” به یک سال حبس، پرداخت جزای نقدی، پنج سال منع خروج از کشور، پنج سال ممنوعیت استفاده از شبکه های اجتماعی و تلفن همراه هوشمند محکوم شد. براساس دادنامه صادره توسط دادگاه انقلاب، حکم حبس صادر شده علیه این شهروند، به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمد.

“انتشار مطالب در فضای مجازی” از مصادیق اتهام مطروحه علیه خانم صیدال تدوئی عنوان شده بود.

مهوش (سایه) صیدال تدوئی، در تاریخ سی و یکم خردادماه سال جاری به همراه شماری از فعالان کلاب هاوس به دلیل فعالیت های خود در این شبکه اجتماعی توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و در تاریخ یکم مردادماه، با تودیع وثیقه از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها