جان باختن آرمیتا گراوند

آرمیتا گرواند که بر اساس اعلام خبرگزاری‌های داخلی صبح روز شنبه ششم آبان پس از ۲۸ روز بستری بودن در بیمارستان نظامی فجر جان باخت، صبح یک‌شنبه در «بهشت زهرا»ی تهران به خاک سپرده می‌شود. منابع آگاه به ایران‌اینترنشنال گفتند فشار ماموران امنیتی بر خانواده این نوجوان تشدید شده است.

بر اساس اعلامیه‌ای که خانواده آرمیتا گراوند منتشر کرده‌اند، مراسم تشییع او ساعت ۹ صبح روز یک‌شنبه هفتم آبان برگزار می‌شود. در این اعلامیه آمده است که آرمیتا در قطعه ۹۹ «بهشت زهرا»ی تهران دفن خواهد شد.

آرمیتا گراوند، نوجوان ۱۶ ساله، روز ۹ مهر در ایستگاه متروی شهدای تهران بی‌هوش شد و از آن زمان تاکنون زیر نظر نهادهای امنیتی در بیمارستان نظامی فجر بستری و در کما بود.

بر اساس گزارش‌ها او به دلیل حمله یک زن چادری آسیب دید. برخی این زن را «حجاب‌بان» و برخی دیگر «آتش به اختیار هوادار حکومت» معرفی کردند.

ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت جمهوری اسلامی درباره علت مرگ آرمیتا نوشت: «پس از به ثمر ننشستن معالجات گسترده پزشکی و ۲۸ روز بستری در بخش مراقب‌های ویژه، به دلیل آسیب‌های مغزی وارده درگذشت.»

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها