جمشید شارمهد

امروز سه شنبه ۴ مرداد، ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات جمشید شارمهد، شهروند دو تابعیتی ایرانی-آلمانی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱، ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات جمشید شارمهد، شهروند دو تابعیتی ایرانی-آلمانی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، اتهامات انتسابی علیه آقای شارمهد اینگونه عنوان شده است: افساد فی الارض از طریق هدایت و رهبری گروه تروریستی تندر، طراحی و هدایت اقدامات تروریستی، بمب گذاری در حسینیه شیراز مورخه ۲۴ فروردین سال ۱۳۸۷ که موجب به مرگ ۱۴ نفر و مجروح شدن بیش از ۳۰۰ نفر شده است، بمب گذاری در دهانه تونل سد سیوند در شیراز و برنامه ریزی و طراحی جهت ترور مسئولین، برنامه ریزی و ساخت بمب جهت انفجار در کتابخانه و حوزه علمیه آیت‌الله گلپایگانی در قم که منجر به آتش‌سوزی در هتل جهان تهران شد، انفجار در کفشداری حرم مطهر حضرت امام خمینی، انفجار دکل صدا و سیمای شیراز، انفجار بمب صوتی در پالایشگاه آبدانان ایلام، تحریق پالایشگاه شاهرود، افشای اطلاعات طبقه بندی شده مختصات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتباط و همکاری با افسران اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل، تامین مالی اقدامات تروریستی در ایران به مبلغ بیش از ۳۰ هزار دلار، برنامه ریزی و طراحی انفجار لوله‌های انتقال نفت بندر گناوه، برنامه ریزی به قصد ترور یکی از مقامات محلی شهرستان مریوان، برنامه ریزی به قصد بمب گذاری در سرکنسول گری روسیه در رشت، برنامه ریزی به قصد بمب گذاری در مصلی رشت حین برگزاری نماز جمعه، طراحی و برنامه ریزی به قصد ترور استاندار وقت گیلان، طراحی و برنامه ریزی به قصد مسموم کردن آب شرب شهر قم، برنامه ریزی به قصد انفجار در آرامگاه حضرت معصومه، برنامه ریزی به قصد بمب گذاری در حوزه علمیه امامزاده شاه فیض شیراز، برنامه ریزی به قصد بمب گذاری در مسجد دانشگاه شیراز، برنامه ریزی به قصد بمب گذاری در سرویس‌های حمل و نقل پرسنل سپاه و بسیج، برنامه ریزی به قصد ترور امام جمعه وقت شیراز، برنامه ریزی به قصد سرقت مسلحانه از بانک‌ها و صرافی‌ها، برنامه ریزی به قصد انفجار در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، برنامه ریزی به قصد انفجار در حوزه علمیه عبدالعظیم حسنی در شهرری، برنامه ریزی به قصد عملیات تروریستی در مجلس شورای اسلامی، برنامه ریزی جهت انفجار در وزارت امور خارجه و طراحی ۳۰ اقدام دیگر.

چندی پیش دختر آقای شارمهد با انتشار مطلبی در صفحه خود نوشت: آقای شارمهد بیش از ۶۰۰ روز است که در یک سلول انفرادی به‌ سر می‌برد و هر روز مورد بازجویی قرار گرفته و مجبور به امضای برگه‌هایی میشود.

به گفته خانم شارمهد، پدرش از مشکلات تنفسی رنج میبرد، در زندان‌ با مشکل فشار خون مواجه شده و پس از حدود ۱۹ ماه بازداشت، تنها دو دندان در دهانش باقی مانده به دلیل فضای تنگ سلول در راه رفتن با مشکل مواجه شده است. وی داروهای مورد نیازش را به میزان کافی یا به موقع دریافت نمیکند.

جلسه اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم رسیدگی به اتهامات آقای شارمهد به ترتیب در تاریخ ۱۷ بهمن، ۱ و ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ و ۳۱ خردادماه و ۲۱ تیر امسال در این دادگاه برگزار شده بود.

پرونده جمشید شارمهد در دو دادگاه حقوقی و کیفری رسیدگی خواهد شد. دادگاه حقوقی در دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد و بخش دیگر پرونده به فاصله یک ماه پس از دادگاه حقوقی در دادگاه کیفری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است پیشتر رسانه های رسمی به نقل از یک مقام امنیتی از بازداشت عضو یک گروه سیاسی توسط وزارت اطلاعات خبر داده بودند. این مقام امنیتی بدون اشاره به هویت این فرد، وی را “ماسماتوس” و نفر دوم گروه موسوم به “تندر” عنوان کرده است.

پیش از این وزارت اطلاعات ایران با صدور اطلاعیه ای از بازداشت یک شهروند به نام “جمشید شارمهد” خبر داد و مدعی شد که وی از چهره های اصلی گروهک تندر است.

غزاله شارمهد، دختر این شهروند دو تابعیتی پیشتر ضمن اظهار بی اطلاعی از روند پرونده و محل نگهداری پدر خود گفته بود: به وکیل انتخابی خانواده اجازه دسترسی به پرونده داده نشده است و “شاه‌محمدی دادستان پرونده”، وکیلی را به پدرم معرفی کرده و گفته است که “فقط او میتواند به پرونده دسترسی داشته باشد”. وی در ادامه افزود: فردی به نام “دردی‌زاده”، ‌که خود را وکیل دادگستری معرفی می کند، طی تماسی با خانواده مدعی شده است که در قبال “۲۵۰ هزار دلار” می‌تواند وکالت پرونده را قبول کند.

خانم شارمهد با بیان اینکه پرداخت این مبلغ در توان ما نیست و امیدی به همکاری موثر این شخص ندارند، اضافه کرد: چیزی که برای ما اهمیت دارد این است که مقامات اجازه دسترسی به پرونده پدرم را به یک وکیل مستقل و بی طرف بدهند.

فرود فولادوند، بنیانگذار انجمن پادشاهی در سال ۸۵ به همراه دو نفر از همراهان خود در استان حکاری کشور ترکیه ناپدید شد. پس از آن جمشید شارمهد مدعی شد هدایت بخشی از این انجمن را بر عهده گرفته است، هر چند رزیتا منطقی، سخنگوی وقت این انجمن همواره این ادعا را رد می کرد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها