مرگ پر ابهام موسی رحیمی

موسی رحیمی روحانی اهل سنت در زندان بندر عباس در شرایط پر ابهامی درگذشت. همزمان حسن امینی “حاکم شرع مردمی کردستان” در مطلبی ضمن تسلیت به خانواده او و جامعه اهل سنت، خواستار پاسخگویی مسئولان در خصوص علت مرگ این روحانی اهل سنت شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱، موسی رحیمی، روحانی اهل سنت در زندان بندر عباس در شرایط پر ابهامی درگذشت.

در روز دوشنبه ۳ مردادماه نیز ویدیویی از مراسم خاکسپاری این روحانی اهل سنت در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

همزمان با مرگ پر ابهام وی، حسن امینی “حاکم شرع مردمی کردستان” در مطلبی ضمن تسلیت به خانواده او و جامعه اهل سنت، خطاب به مسئولان نوشت: “از مسئولین امنیتی و قضایی کشور بجد انتظار می‌رود بگونه‌ای روشن و شفاف، با ادلەی قانونی و همخوان با عقل، علت فوت ایشان را با مردم در میان بگذارند، همچنین دلیل بازداشت و نگهداری او را در زندان، اگر این موارد آنطوری که گفته شد به آگاهی مردم نرسد شایعه‌ی قتل وی در زندان به یقین تبدیل خواهد شد، امید است چنین جنایتی رخ نداده باشد، که در اینصورت باید آمر و عامل جنایت مجازات شوند تا دیگر مسئولان ذیربط در نظر مردم و پیش خداوند برائت پیدا کنند. وگرنه همه آنان شریک خواهند بود.”

بنا بر اعلام منابع محلی، موسی رحیمی حدود دو ماه پیش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

تا زمان تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت و علت مرگ موسی رحیمی اطلاعی در دست نیست.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها