سعدا خدیرزاده

سعدا خدیرزاده شهروند بازداشتی اهل پیرانشهر، علیرغم تامین قرار وثیقه کماکان در زندان ارومیه در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. خانم خدیرزاده روز پنجشنبه ۲۷ مردادماه از طریق دار زدن خود با روسری در زندان، اقدام به خودکشی کرده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، امروز شنبه ۲۹ مردادماه ۱۴۰۱، سعدا خدیرزاده شهروند بازداشتی اهل پیرانشهر همچنان در زندان ارومیه در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

بنابر این گزارش، علیرغم تأمین وثیقه برای آزادی این شهروند رئیس دادگستری مهاباد با آزادی موقت وی مخالفت می‌کند. گفته می‌شود شعبه سوم دادگاه کیفری یک مستقر در شهرستان مهاباد برای آزادی خانم خدیرزاده قرار وثیقه سه میلیارد تومانی تعیین کرده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع طلع آمده است: “رئیس دادگستری مهاباد هر بار به بهانه‌ ای از پذیرش وثیقه برای آزادی خانم خدیرزاده خودداری می‌کند. خانواده این شهروند موفق به تأمین وثیقه سه میلیارد تومانی برای آزادی موقت وی شده اند با این حال به دلیل بهانه‌ های مسئولان قضایی آزادی وی به تأخیر افتاده است”.

سعدا خدیرزاده روز پنجشنبه ۲۷ مردادماه، در اعتراض به تداوم بازداشت  بلاتکلیفی، فشار نیروهای امنیتی جهت اخذ اعترافات اجباری و عدم پذیرش وثیقه جهت آزادی موقت خود، در زندان ارومیه از طریق دار زدن خود با روسری، اقدام به خودکشی کرد. وی به دنبال این اقدام به بهداری زندان منتقل و تحت درمان قرار گرفته بود.

این شهروند سه شنبه ۲۵ مردادماه، توسط ماموران اداره اطلاعات و حفاظت اطلاعات زندان ارومیه احضار، بازجویی و تهدید شده بود.

خانم خدیرزاده شهروند اهل پیرانشهر روز پنجشنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در پیرانشهر بازداشت و روز دوشنبه ۱۷ آبان ماه، به زندان ارومیه منتقل شد. وی روز دوشنبە ۳۰ خردادماه، در یکی از‌ بیمارستان‌های ارومیە با عمل سزارین، زایمان کرد و پس از‌ یک روز بە زندان ارومیە بازگرداندە شد.

تا لحظه‌ تنظیم این گزارش، از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی در دسترس نیست.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها