خودسوزی نوجوان ۱۶ ساله در مریوان

یک دختر نوجوان ۱۶ ساله در شهرستان مریوان، به دلیل ممانعت خانواده با ادامه تحصیل وی دست به خودسوزی زد. این نوجوان پس از این اقدام به بیمارستانی در سنندج منتقل شده و پس از سه روز به دلیل شدت جراحات و سوختگی بالای ۸۰ درصد جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱، یک دختر نوجوان در شهرستان مریوان دست به خودسوزی زد.

هویت این نوجوان “شیوه زارعی، ۱۶ ساله و اهل روستای ده بنیاد از توابع بخش سرشیو شهرستان مریوان” توسط هرانا احراز شده است.

این نوجوان به دلیل ممانعت خانواده با ادامه تحصیل وی دست به خودسوزی زده و بر اثر شدت آسیب های وارده جان خود را از دست داده است.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “شیوه زارعی به دلیل اینکه خانواده اش با ادامه تحصیل وی مخالفت می‌کنند در پشت بام منزلشان دست به خودسوزی می‌زند. پس از آن به بیمارستانی در سنندج منتقل میشود اما به دلیل سوختگی بالای ۸۰ درصد پس از سه روز جان خود را ازدست می‌دهد.”

این منبع مطلع افزود: “در روستای ده بنیاد که محل زندگی این نوجوان است در مقطع دبیرستان مدرسه وجود ندارد و دانش آموزان این روستا ناچار هستند برای ادامه تحصیل به خوابگاه های شبانه روزی که در دهستان های نزدیک مریوان و یا خود شهر مریوان وجود دارد مراجعه کنند.”

سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها