اعتصاب غذای ابراهیم صدیق همدانی

ابراهیم صدیق همدانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان مریوان از روز جمعه ۱۱ شهریورماه، در اعتراض به عدم تحقق وعده های مسئولان مبنی بر انتقال او و پسرش، سالار صدیق همدانی به زندان ارومیه دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از روز جمعه ۱۱ شهریور ۱۴۰۱، ابراهیم صدیق همدانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان مریوان دست به اعتصاب غذا زده است.

اعتصاب آقای صدیق همدانی در اعتراض به عدم تحقق وعده های مسئولان مبنی بر انتقال او و پسرش، سالار صدیق همدانی به زندان ارومیه صورت گرفته است.

یک منبع مطلع در گفتگو با هرانا عنوان کرد که ابراهیم صدیق همدانی روز دوشنبه به یکی از سلولهای انفرادی زندان مریوان منتقل شده است.

وی پیشتر در بهمن ماه سال گذشته در پی عدم تحقق وعده‌های مسئولان مبنی بر انتقال او و پسرش به زندان ارومیه دست به اعتصاب غذا و دارو زده و در تاریخ ۲۳ اسفندماه با وعده مساعد مسئولین به اعتصاب خود پایان داده بود. سالار صدیق همدانی نیز از تاریخ ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۰، در زندان کامیاران اعتصاب کرده و چند روز بعد به آن پایان داد.

ابراهیم صدیق همدانی و پسرش سالار صدیق همدانی پیشتر از زندان ارومیه به ترتیب به زندان های مریوان و کامیاران منتقل شده بودند.

ابراهیم صدیق همدانی فرزند صادق و پسرش سالار صدیق همدانی و دخترش مریم در تاریخ ۴ اسفندماه ۹۷ بازداشت و مورخ ۳ اردیبهشت ۹۸، به زندان مرکزی این شهر منتقل شدند. مریم صدیق همدانی نیز که به بند زنان این زندان منتقل شده بود در تاریخ ۵ اردیبهشت ۹۸ با تودیع قرار از زندان ارومیه آزاد شد.

ابراهیم و سالار صدیق همدانی نهایتا توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه هرکدام از بابت اتهاماتی از جمله “اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از سازمانهای مخالف نظام” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱۶ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

سالار صدیق همدانی در تاریخ ۱۴ مرداد ۹۹ همراه با پدرش ابراهیم صدیق همدانی از زندان ارومیه به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شدند. ابراهیم صدیق همدانی در تاریح ۱۷ مردادماه ۹۹، از بازداشتگاه این نهاد امنیتی به زندان ارومیه منتقل شد. سالار صدیق همدانی نیز در تاریخ ۳۰ مردادماه همان سال به زندان بازگردانده شد. این دو زندانی سیاسی در دوره بازجویی به “فعالیت تبلیغی علیه نظام در زندان” متهم شدند.

همچنین ابراهیم صدیق همدانی و فرزندش سالار صدیق همدانی طی یک پرونده سازی جدید در زندان از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱۱ ماه حبس تعزیری محکوم شدند و این حکم روز یکشنبه ۳ مردادماه ۱۴۰۰ به صورت حضوری توسط شعبه اول دادگاه انقلاب ارومیه به این شهروندان ابلاغ شد.

آن ها اوایل آبان ماه ۱۴۰۰، از زندان ارومیه به بازداشتگاه این نهاد امنیتی منتقل شده و نهایتا در تاریخ ۴ آذرماه به زندان بازگردانده شدند.

گفته می شود ابراهیم صدیق همدانی پیش از این نیز در سال ۸۴ از بابت اتهام همکاری با یکی از سازمانهای مخالف نظام بازداشت و به ۶ سال حبس محکوم شده و پس از تحمل دو سال حبس به صورت مشروط آزاد شده بود.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها