۳۰ ضربه شلاق

یک متهم توسط شعبه ۱۱۶ دادگاه کیفری دو شهرستان کرج، در کنار سایر مجازات ها به تحمل ۳۰ ضربه شلاق محکوم شد. این در حالی است که کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های تحقیر آمیز و نافی کرامت انسانی مانند شلاق را ممنوع کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از همشهری، رئیس کل دادگستری استان البرز از صدور حکم ۳۰ ضربه شلاق برای یک متهم اقتصادی توسط دادگاه کیفری دو شهرستان کرج خبر داد.

فاضلی هریکندی در این رابطه افزود: “شهردار و رئیس شورای شهر وقت اشتهارد به همراه تعدادی از کارمندان شهرداری و پیمانکاران مرتبط با شهرداری در زمان تشکیل پرونده به اتهام ارتشاء و اختلاس بازداشت شدند. با توجه به سمت متهمان، پرونده پس از صدور کیفرخواست، به شعبه ۱۱۶ دادگاه کیفری دو شهرستان کرج ارجاع شد”.

وی ادامه داد: “رئیس وقت شورای شهر اشتهارد از بابت اتهام ارتشا به ۳۰ ضربه شلاق، ۶ سال حبس تعزیری، سه سال انفصال از خدمات دولتی و جزای نقدی به میزان مبلغ اخذ شده محکوم شد.”

گفتنی است کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های تحقیر آمیز و نافی کرامت انسانی مانند شلاق را ممنوع کرده است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها