ارجاع پرونده هوشنگ غنی زاده

هوشنگ غنی زاده، روزنامه نگار اهل کهنوج در پی شکایت فرمانداری این شهرستان با گشایش پرونده روبرو شد. این پرونده هم اکنون به دادگاه کیفری یک کرمان ارجاع داده شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، پرونده هوشنگ غنی زاده، روزنامه نگار به دادگاه کیفری یک کرمان ارجاع شد.

شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ کهنوج به ریاست قاضی محمد بامری شاد، اتهامات مطروحه علیه وی را “نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی” عنوان کرده است. در این دادنامه که در تاریخ ۲۰ شهریورماه صادر و به وی ابلاغ شده، آمده است؛ “این مرجع قضایی صلاحیت رسیدگی به پرونده های مطبوعاتی را نداشته و بر همین اساس پرونده این روزنامه نگار به دادگاه کیفری یک کرمان ارجاع شد.”

همچنین بر اساس دادنامه صادره، این پرونده با شکایت فرمانداری شهرستان کهنوج برای آقای غنی زاده گشوده شده است؛ در حالی که وی دارای مجوز قانونی روزنامه نگاری بوده و فعالیت های در فضای مجازی نیز با آرم نشریه صورت گرفته است.

هوشنگ غنی زاده، فرزند ابراهیم، متولد ۱۳۵۴، روزنامه نگار و اهل شهرستان کهنوج است.

وی پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است. آقای غنی زاده پیشتر در فروردین ماه سال ۹۸ در پی انتشار مطالبی انتقادی از عملکرد شهرداری قلعه گنج، بازداشت شد. وی در آن زمان با انتشار مطلبی در فضای مجازی اظهار داشته بود که قرار جلب او، بدون هیچ گونه اخطار و احضار پیشینی، برای وی صادر شده است. بازداشت این روزنامه نگار، با شکایت شهردار قلعه گنج صورت گرفته بود.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها